Jag vet inte varför, men för mig har det nog aldrig tagit mer än två mail till SAS så har jag fått ut ersättning enl EU 261/2004. Jag håller verkligen inte med om att de drar ut på saker och försöker förhala.
Så du menar att ni först nu började kräva ersättning? Isåfall undrar jag om inte SAS hade rätt. för det finns väl preskribtionstid på dessa ärenden..
Så du menar att ni först nu började kräva ersättning? Isåfall undrar jag om inte SAS hade rätt. för det finns väl preskribtionstid på dessa ärenden..
Ja, men prejudikat/utfall av detta har indikerat att det är 10 år som gäller. Jag har egentligen några sådana själv, men känns lite löjligt att göra en reclaim för 6 år sedan även om jag tekniskt har rätt till det.
Tro mig, jag har ruvat sedan den 1:e Juli och har grym detaljkännedom och nu så är ärendet hos en advokat och väntar på att motpartens advokater ska vakna... men visst några år är att ta i.Imponerande att kunna vänta flera år innan man tänder till och blir förbannad för något tillkortakommande hos ett flygbolag. För egen del så fräser jag ifrån direkt när allting är färskt och detaljkännedomen är som störst. Undrar vilken detaljrikedom jag skulle besitta efter att ha ruvat på ett ärende i åtta år.....