olsson
Medlem
Du har gjort helt rätt som vänder tillbaka och begär en mer utförlig förklaring. De flesta flygbolagen gör allt de kan för att slippa ta sitt ansvar. SAS är på inget sätt något undantag.
Skulle de inte återkomma med en rimlig redogörelse för hur de anser sig ha gjort allt som stod i deras makt för att förebygga att situationen uppstod samt för att minimera förseningen skulle jag gå på lite hårdare nästa gång. Lagen är mycket tydlig men flygbolagen utnyttjar som sagt den stora massans okunskap.
Lycka till!
Tackar!
Det är ganska intressant hur de inte erbjöd någon några vouchers alls för mat eller ens nämnde att de har rätt att klaga. Antar att det helt enkelt är så att de hoppas att så få som möjligt anmäler vilket säkert stämmer. Särskilt om man nu måste ta sig tid att klaga hos diverse instanser.
Hittade Ersättning vid flygförseningar orsakade av tekniska problem - Marika - Reseguiden efter lite snabb googling och slog en pling till ARN som inte kunde säga något mer än att jag borde lägga in en anmälan. Får se om jag har kvar boardingpasset för den nya flighten, körde elektroniskt på den felande flighten. Om nu ARN är så hårda att de kräver boardingpass. Känns lite konstigt då SAS har bevis att jag har varit på flyget/flygen.
Jaja, time will tell.