Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Intressant här i Uppsala...
Letade just efter minibaren på rummet - möts av ett tomt utrymme och texten i infobroschyren: "Alla rum utom standardrummen är utrustade med minibar..."...
Tyvärr, Radisson Uppsala! Ni hamnar inte på min lista över prioriterade hotell.
Välkomstpaketet bestod av lite choklad, men inget vatten...
Ska nog ta ett snack med receptionen imorgon.

Hade liknande upplevelse när jag bodde där i Lördags, ingen uppgradering och inte heller något välkomstpaket.
"Minibaren" var heller ingen spännande upplevelse...
Bästa med hotellet tyckte jag var lammytterfilén i restaurangen, rekommenderas:)

Blev till att testa Park Inn i Malmö med 2-4-1, 1295kr för 2 nätter tycker jag var ett bra pris nu under den stora travhelgen! Uppgraderad som CCG till deras "business friendly" rum på 6e våningen, lite dryck och bars på rummet. Hotellet är visserligen inte så centralt men jag har inget emot en promenad på 15min i det fina vädret :) testade restaurangen igår och blev väldigt nöjd med deras toast Skagen! Burgaren var mindre bra. Frukosten höll samma klass som på Radisson Blu. Helt klart ett prisvärt hotell när man kan använda 2-4-1 :)

Radisson Blu Beke, Budapest. Ingen uppgradering, ingen fruktkorg, bara en flaska vatten på bordet. Frågade om dom kunde slänga med frukost istället i brist på allt annat, men det gick inte. Måste vara Concierge level för det. Stora, rymliga Superior rum i övrigt, men öronproppar rekommenderas starkt om man som vi råkar få rum med fönster mot Teréz krt.

Radisson Blu Plaza, Oslo. Pseudo upgrade. Det är inget riktigt business class-rum, eftersom det ligger på våning 26. Men läget är så högt man kommer i standardrummen och har Nespresso-maskin. Nu är tyvärr maskinen trasig, tog 3 kapslar innan jag insåg att det är något fel. Den levererar bara 1/3 av det vatten som förväntas så kaffet blir odrickbart. På rummet finns även en påse nötter och en opersonlig välkommen tillbaka hälsning.

Hade liknande upplevelse när jag bodde där i Lördags, ingen uppgradering och inte heller något välkomstpaket.
"Minibaren" var heller ingen spännande upplevelse...
Bästa med hotellet tyckte jag var lammytterfilén i restaurangen, rekommenderas:)
Ölrepertoaren var det ju inget fel på. Tror jag provade mig igenom alla Midtfyn-sorterna utom Barley Wine, för den tror jag nästan man bör vara två om...
Avslutade igår med X-Porter som jag tog med till rummet. Dock råkade jag somna ifrån den, så idag innan utcheckning kl 14 blev det typ "Morgonstout har guld i mund"...

Radisson Blu Plaza, Oslo har börjat ringa mig på kvällen och fråga mig om allt är bra på rummet. Ikväll påpekade jag kaffemaskinens brister och de skickade genast en person som visade hur man bemästrade Nespresson.

Radisson Blu Bergen - Hotel Norge. Uppgraderad till Business Class-rum på vån 7. Välkomstgåva i form av en liten ask choklad.

Club Carlson Gold Elite.Rumment bokades med reducerat avtalspris, typ 30% rabatt.

Edit: lade till en bild.

Attachments

• photo1 (3).jpg
    photo1 (3).jpg
    51,6 KB · Visningar: 225
Uppgraderad på Radisson Alna till en Junior Suite pga business var uppbokade. Fick även en skål med 4-5 chokladbiskuits som någon sprang upp med innan jag han checka in klart och komma upp :) Uppskattat på ett hotell så långt ifrån allt "centralt"

Toppen