Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Radisson Blu Riverside, vid incheckning låg inte mitt CCG inlagt. Miss av resebyrån, när jag gav medlemsnumret kunde han inte se min status då jag inte bott där förut. Tydligen enligt honom så såg de det vid vistelse nummer två, otroligt konstigt. Jag fick då påpeka statusen, varpå han svarar att de inte uppgraderar CCG. Det de erbjuder var rum högre upp som uppgradering...
Ingen present, ingen uppgradering. Dåligt datasystem, portier utan fingertoppskänsla.
Tummen ner...

Radisson Blu Scandinavia i Göteborg är betydligt bättre på uppgraderingar.

• Gilla
Reactions: mry
Radisson Blu Riverside, vid incheckning låg inte mitt CCG inlagt. Miss av resebyrån, när jag gav medlemsnumret kunde han inte se min status då jag inte bott där förut. Tydligen enligt honom så såg de det vid vistelse nummer två, otroligt konstigt. Jag fick då påpeka statusen, varpå han svarar att de inte uppgraderar CCG. Det de erbjuder var rum högre upp som uppgradering...
Ingen present, ingen uppgradering. Dåligt datasystem, portier utan fingertoppskänsla.
Tummen ner...

Kan väl säga att när jag bott där som CCC har jag inte heller fått present eller uppgradering så...

Radisson Blu Scandinavia i Göteborg är betydligt bättre på uppgraderingar.

Japp. Försökte mig på en variant att checka in i morse vid 10:30 mellan två möten, men fick svaret "sorry, vi har varit helt fullbokade och inga sviter är städade ännu". Lämnade väskan, kom tillbaks på kvällen och fick mycket riktigt en juniorsvit på högsta våningen med balkong. Från standardum, som CCG.

Japp. Försökte mig på en variant att checka in i morse vid 10:30 mellan två möten, men fick svaret "sorry, vi har varit helt fullbokade och inga sviter är städade ännu". Lämnade väskan, kom tillbaks på kvällen och fick mycket riktigt en juniorsvit på högsta våningen med balkong. Från standardum, som CCG.
Det är den inställningen man vill ha hos personalen! :)

I vanlig ordning på Radisson Martinique Manhattan, uppgraderad till 17:E våningen och fri frukost och en liten chockad ask, ett telefonsamtal från någon manager som hälsade mig välkommen tillbaka och det var bara att ringa om det var något.
Om man gillar flygande besättningar skall man bo på detta hotell! Tror att 30% av gästerna är från något flygbolag. AF och KLM dominerar.
Fortfarande problem med mellan hissen, den står sedan i maj, ni som bott här vet hiss problemet.

Kanske inte hör hemma i den här tråden, men vill minnas att jag tidigare berömt detta hotell och nu får det en del ris...

Radisson Blu Plaza, Helsingfors. För det icke så facila priset av €170/natt (brukar gå att få kring €120-130 över weekend historiskt) bokar jag ett standardrum som alltid (har bott 2-3 stays per år här de senaste 4 åren). Blir inte uppgraderad (brukar oftast bli det), och sedan säger de att frukost numera inte ingår i standard rate (finns dock att köpa för €25). Förstår inte vad de håller på med - skall vara "best business hotel in Finland 2013" och sedan ingår inte frukost längre (men priserna är detsamma som standard och finns färre rabatter). Dessutom borde det vara viktigt för just business people att få status igenkänd...

Ganska dåligt då jag har en stay bokad på deras konkurrerande hotell 10 min gångväg härifrån för €120 för en natt i veckan där frukost ingår.

Jag lär inte återkomma hit, och kommer att flytta våra konferensengagemang till annat håll.

Tummen ner...
Är också beredd att ge tummen ner. Fina rum, men de struntar fullständigt i CCS och CCG status. Enligt de själva uppgraderar de bara CCC. Dock erbjöd de mig möjlighet att betala för uppgradering...vilket jag tackade nej till.

Radisson Waterfront. Vanliga välkomstkitet och uppgradering till BC-rum. Första gången där det blev BC på länge. CCG.

Radisson Blu Plaza, Oslo. Uppgraderad till business class på våning 32, inga kort eller gåvor, men det gör inget. Denna våning trivs jag väldigt bra på!

CCG

Radisson blu Heathrow. Ingen uppgradering, ingen välkomstpresent, inte ens kakor till kaffet (!). Lämnar ett klagobrev på rummet (finns fler brister), så ser vi vad som händer imorgon kväll :)

Toppen