Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Jag är CCG och hade bokat Juniorsvit på Radisson Blu Saga, Reykjavik.
Sämsta skiten jag sett ungefär, inga förmåner fick jag. Ingen tidig incheckning, inget på rummet, gammalt och slitet är det, fick vänta 2 timmar vid incheckning innan det var klart och bara 5% rabatt på maten i restaurangen längst upp.

Oj förlåt, jag blev inte uppgraderad...

Låter som en sak man borde kunna höra av sig till kundtjänst om!
 
Helt rimligt! Finns ju flera andra kedjor att välja mellan. Se om en annan kedja matchar din nuvarande status innan det går ut. :)
 
Jag är CCG och hade bokat Juniorsvit på Radisson Blu Saga, Reykjavik.
Sämsta skiten jag sett ungefär, inga förmåner fick jag. Ingen tidig incheckning, inget på rummet, gammalt och slitet är det, fick vänta 2 timmar vid incheckning innan det var klart och bara 5% rabatt på maten i restaurangen längst upp.

Oj förlåt, jag blev inte uppgraderad...

Ibland kan det väl vara svårt att checka in tidigare, iaf om man inte fått ok på det redan i förväg även om man är CCC.

Misstänker att checkin är 14:00 generellt och checkout 12:00. Vilken tid fick ni tillgång till rummet?

Det om 5% rabatt bara kan bero på att det är inte en restaurang som har öppet hela dagen, för det står i villkoren att det ska vara så har jag för mig. Jag har varit med om det förut på andra hotel.

Sen att uppgradera någon får en jr svit som man kanske har en hundfull av till en svit som man bara har en av är ju inte helt lätt heller och det kanske bor någon med högre status som får det. Dessutom är det ju lite slump och så.
 
Ibland kan det väl vara svårt att checka in tidigare, iaf om man inte fått ok på det redan i förväg även om man är CCC.

Misstänker att checkin är 14:00 generellt och checkout 12:00. Vilken tid fick ni tillgång till rummet?

Det om 5% rabatt bara kan bero på att det är inte en restaurang som har öppet hela dagen, för det står i villkoren att det ska vara så har jag för mig. Jag har varit med om det förut på andra hotel.

Sen att uppgradera någon får en jr svit som man kanske har en hundfull av till en svit som man bara har en av är ju inte helt lätt heller och det kanske bor någon med högre status som får det. Dessutom är det ju lite slump och så.

Vi hade väl inte fått ett ok innan precis men jag hade iaf skrivit en notering om det i bokningen.
Men vi kom till hotellet ca kl 12.40 och frågade om det gick att checka in men det var inte möjligt så vi fick sitta och vänta i lobbyn, efter ca 1 timme så frågade jag igen och vi var väl ganska bortglömda för dom visste inte ens hur länge vi varit där, men då fick vi gå till rummet bara för att se att det inte var städat än så vi fick vänta ca 1 timme till, till 14.40.

Jag sa till i incheckningen om att vi skulle vilja checka ut 13.30 och det gick bra men vid utcheckningsdagen så ringde receptionen och frågade när vi skulle checka ut för det fanns ingen notering.

Det gick inte så smidigt helt enkelt, inte mycket som gjorde det positivt. En chokladkaka fanns på rummet men lampor som inte funkade etc.
Och restaurangen var tvungen att ringa receptionen för att se hur många procent rabatt jag skulle få.

Uppgradering var självklart svårt att få men någon gest kanske? Jag kanske iaf får mina poäng...

Det var ett problem med mitt kreditkort också eftersom jag ville ha poäng på SAS så gav jag även fram det kortet men det gick inte genom "kreditkontrollen", det var ju självklart för mig eftersom jag inte ville betala med det. Jag hade ju redan gett ett annat kreditkort precis innan.
 
Vi hade väl inte fått ett ok innan precis men jag hade iaf skrivit en notering om det i bokningen.
Men vi kom till hotellet ca kl 12.40 och frågade om det gick att checka in men det var inte möjligt så vi fick sitta och vänta i lobbyn, efter ca 1 timme så frågade jag igen och vi var väl ganska bortglömda för dom visste inte ens hur länge vi varit där, men då fick vi gå till rummet bara för att se att det inte var städat än så vi fick vänta ca 1 timme till, till 14.40.

Jag sa till i incheckningen om att vi skulle vilja checka ut 13.30 och det gick bra men vid utcheckningsdagen så ringde receptionen och frågade när vi skulle checka ut för det fanns ingen notering.

Det gick inte så smidigt helt enkelt, inte mycket som gjorde det positivt. En chokladkaka fanns på rummet men lampor som inte funkade etc.
Och restaurangen var tvungen att ringa receptionen för att se hur många procent rabatt jag skulle få.

Uppgradering var självklart svårt att få men någon gest kanske? Jag kanske iaf får mina poäng...

Det var ett problem med mitt kreditkort också eftersom jag ville ha poäng på SAS så gav jag även fram det kortet men det gick inte genom "kreditkontrollen", det var ju självklart för mig eftersom jag inte ville betala med det. Jag hade ju redan gett ett annat kreditkort precis innan.

Skriv till CC om du känner dig dåligt behandlad.
 
Just anlänt Radisson i Uppsala. Första besöket här för min del och detta för en konferens.
Fick veta vid incheckning att det inte fanns möjlighet till uppgradering denna gång, så det blev ett vanligt dubbelrum på 6:e våningen.
Kollegans rum lyckades de inte lägga på mitt CC heller, så jag tänker vara lite givmild och regga hans Eurobonuskort istället.
Detta blir iaf min 30:e vistelse för året och därmed återkvalificering för CCC!
 
På Park Plaza Sherlock Holmes i London hade jag redan bokat högsta rumskategorin (loft suite) så av naturliga skäl blev det ingen uppgradering. Club Carlson Gold-kortet genererade i alla fall en välkomstgåva på rummet i form av två flaskor stilla vatten och ett guldpaket innehållandes två praliner.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    753,9 KB · Visningar: 188
Intressant här i Uppsala...
Letade just efter minibaren på rummet - möts av ett tomt utrymme och texten i infobroschyren: "Alla rum utom standardrummen är utrustade med minibar..."...
Tyvärr, Radisson Uppsala! Ni hamnar inte på min lista över prioriterade hotell.
Välkomstpaketet bestod av lite choklad, men inget vatten...
Ska nog ta ett snack med receptionen imorgon.
 
Toppen