Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Radisson Blu Plaza, Oslo. När jag anländer till receptionen säger tjejen att mitt 'planerade' rum inte är klart. Så hon kilar bort till manager on duty innan hon ger mig ett rum på vån 32. Högre än så kan man inte få ett business class rum här. Eftersom det blev ett annat rum än planerat fanns varken chips eller hälsning, men det gör inget när utsikten är grym!

Radisson Blu Fleesensee, Tyskland.
Uppgradering till svit med etage (!).
Hälsning från hotellmanager, frukt, snacks och dricka på rummet.
15% rabatt i restaurangen på både mat och dryck (inkl vin, öl).

Fleesensee har en fin golfbana som tillhör hotellet. Mycket fina omgivningar.
Ligger ca 2 tim bilväg från Hamburg. Väl värt ett besök!

CCG

art'otel berlin kudamm, by park plaza, Berlin - ingen uppgradering

Radisson Blu Plaza Resort Phuket
bokat Pool Villa med eStandby Upgrade, uppgraderad till Seaview
enligt @erc så var "Fruktfat, vatten och välkomstutsmyckad säng" gåva, inget som jag ens tänkte på dock :)

Radisson Blu Plaza Bangkok - ingen uppgradering

CCG

art'otel berlin kudamm, by park plaza, Berlin - ingen uppgradering

Jag bodde där i maj i år (också CCG) och blev uppgraderad till ett XL-rum med välkomstgåva i form av fruktfat samt brev från hotellchefen (på tyska, så fick köra lite google translate för att förstå allt) där jag bland annat erbjöds en fri drink i baren varje kväll som jag bodde där.

Radisson Blu Royal Helsinki, fick ingen uppgradering som CCG, ingen välkomstgåva heller.... Första gången jag inte frågade om uppgradering! Jag blir bara mer och mer övertygad att jag tagit rätt beslut att byta till HHonors som primära program! På Hilton behöver man som Guld inte ens fråga, medan det känns som att man MÅSTE fråga på Radisson (Blu) m.fl

Last edited:
Jag bokade en övernattning på Radisson Blu SkyCity den 9/9 och är CCG. Återkommer i det fall jag blir uppgraderad!

Jag bokade en övernattning på Radisson Blu SkyCity den 9/9 och är CCG. Återkommer i det fall jag blir uppgraderad!

Det skulle förvåna mig om du inte blir det. Jag har alltid (10+ besök/år de senaste tre åren) blivit uppgraderad på SkyCity. De brukar ha en utskriven lista över medlemmar med status i receptionen.

Jag har bott på sky city med CCC och inte blivit uppgraderad.

I söndags på SkyCity var det något strul med bokningen, receptionisten verkade oerfaren och förvirrad (började snacka om någon helt annan mailadress, frågade om jag ville lägga till frukost och jag anade oråd). Återigen kom CCC-kortet till användning och vips var det de nya BC-rummen på våning 4 och frukost.

Det var lite oklart huruvida frukost skulle ingå vid en uppgradering eller ej. Jag bokade ett rum med frukost för säkerhets skull. Det kostade bara några få kronor extra så det var inget problem. Det tillhör väl annars normal hyfs (jantelagen) att man inte kommer och förvänta sig saker. Men om en uppgradering går igenom blir det en fin avslutning på en förhoppningsvis givande tjänsteresa!

Toppen