Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen. Inte uppgraderad trots CCG. Ankom runt 17 och verkade inte vara högtryck direkt. Damen vid incheckningsdisken nämnde att jag var CCG och att bokningsteamet hade lagt in mig på "bästa rummet i min rumskategori" (standard), så jag drog upp till 18 våningen. Dock var det ett rum med två enkelsängar vilket är värdelöst, så jag tog tillfället i akt och försökte få till en uppgradering i alla fall. Det gick inte an då de "enbart hade 2 Club-rum lediga och då kan jag inte uppgradera dig gratis". Men en hjälpsam herre roddade runt lite och gav mig king size-säng men nu på sjätte våningen. Snopet, men skön säng. De tog också ner min gratis vattenflaska och korg med banan, äpple, päron och nötmix från det första rummet.
För övrigt ett rätt värdelöst hotell. Slitet, fult, opersonligt och förhållandevis dyrt. Har alltid svårt i Köpenhamn. Jämfört med min senaste Radisson-vistelse i Wien (Style Hotel) så är det ljusår emellan. Hade jag fått en uppgradering hade jag kanske varit nöjd, men nu kommer jag helst inte tillbaka hit.