Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Bokade 2 jr suite i Dubai genom mrjet. (Otroligt lågt pris) fick inga Sirius poäng trots påtryckningar genom upprepade mail. Men gjorde inget, helt otroligt lågt pris.

Blev som vanligt uppgraderad till junior suite från business class på Radisson Blu Scandinavia här i Göteborg. Blivit uppgraderad varje gång. Banan, vindruvor, mandarin och tre fazerchokladbitar framme. 528 börjar kännas hemma!

Uppgraderad på Radisson Blu Style Hotel i Wien. Hade bokat två rum i mitt namn (en till kollega) för att se om båda blev uppgraderade, men det blev vi inte först men båda fick välkomstbrev adresserat till mig samt en flaska mousserande var. Mitt rum hade dock två enkelsängar, vilket ju är värdelöst, så jag slog en signal om det till receptionen och frågade även om uppgradering. Visst, strax efter kom en herre upp och eskorterade mig till min Junior Suite istället för standardrum.

För övrigt riktigt fint hotell. Ligger mitt i gamla delen av Wien, det är nygjort men bevarat flera klassiska detaljer. Smakfullt, gediget och snyggt. Bra Radisson!

Checkade in tidigare i kväll på Sky city, uppgradering från billigaste till Businessclass rum. Fick ett annorlunda men gott frukt fat som gåva. Nu är det dags att sova några timmar innan det bär av till USA.

Park Inn Solna. Uppgraderad på 2-4-1 till Superiorrum. Ingen välkomstgåva trots diskret fråga i samband med felanmälan på rumsbelysning. Dugligt, om än något slitet, hotell med OK frukost.

Radisson Blu Malmö, har CC gold. Bokat standardrum 2-4-1 och uppgraderad till business class. Välkomstgåva i form av fruktfat.

OT: Handfatet hade en läcka första kvällen men vi fick snabbt ett nytt rum i samma korridor. Dagen efter fick vi nytt fruktfat, chokladask plus en handskriven ursäkt. Mycket trevligt bemötande tycker jag.

Radisson Blu Edwardian Hampshire i London, från standard till business-class inklusive fruktfat, på en två-dagars award stay. Även sen checkout fram till kl 17.

Använde mig av betald frukost ena dagen pga bekant som bodde på samma hotell på en rate där frukost ingick - hyfsat ok, men definitivt inte värt de £23 som den kostar. Finns ju hur mycket som helst att välja på runt ikring...

Radisson Blu Royal Hotel Copenhagen. Inte uppgraderad trots CCG. Ankom runt 17 och verkade inte vara högtryck direkt. Damen vid incheckningsdisken nämnde att jag var CCG och att bokningsteamet hade lagt in mig på "bästa rummet i min rumskategori" (standard), så jag drog upp till 18 våningen. Dock var det ett rum med två enkelsängar vilket är värdelöst, så jag tog tillfället i akt och försökte få till en uppgradering i alla fall. Det gick inte an då de "enbart hade 2 Club-rum lediga och då kan jag inte uppgradera dig gratis". Men en hjälpsam herre roddade runt lite och gav mig king size-säng men nu på sjätte våningen. Snopet, men skön säng. De tog också ner min gratis vattenflaska och korg med banan, äpple, päron och nötmix från det första rummet.

För övrigt ett rätt värdelöst hotell. Slitet, fult, opersonligt och förhållandevis dyrt. Har alltid svårt i Köpenhamn. Jämfört med min senaste Radisson-vistelse i Wien (Style Hotel) så är det ljusår emellan. Hade jag fått en uppgradering hade jag kanske varit nöjd, men nu kommer jag helst inte tillbaka hit.

Last edited:
Radisson Blu Scandinavia i Oslo, från enklaste enkelrummet till businessclass. Till skillnad från mitt klagomål för någon vecka sedan på Edwardian i London, får man här efter uppgradering välja fritt om man vill ha frukosten i restaurangen eller från roomservice.

Toppen