Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Radisson Blu Royal Bryssel, bokade två standardrum med poäng och vi blev uppgraderade till BC rum med tillhörande vatten samt chokladbit. Trevligt :)

Inchekket på Radisson Blu Riverside Hotel Göteborg, booket 2-4-1 standardrum, "opgraderet" til bedste værelse i kategorien - dvs. et med udsigt over en p-plads - ingen velkomstgave. Indtil videre er jeg ikke særligt imponeret, men nu går jeg et par timer og så må vi se...

Da jeg spurgte til værelsesopgradering fik jeg en lang historie bla. bla. bla. kun for CCC...

Uppgraderad från enkelrum till dubbelrum på Radisson Blu Edwardian Sussex London. Skabbigt likväl och ingen frukost för CCC. Duger för en natt. Imorgon hoppar undertecknad vidare. Och ja, undertecknad kommer att ta upp frukost med management imorgon.

Park Inn Stuttgart. Ingen uppgradering. Ingen välkomstgåva. Inget strykjärn trots att jag bad om det. Är CCG.

Till slut uppgraderad på Radisson Martinique on Broadway. Men när jag anlände vid 18 var rummet inte klart. Drinkvouchers skrevs ut och det blev till att vänta till 2030. När jag väl fått checkat in får jag reda på att excecutive-loungen är stängd för renovering vilket är en besvikelse. Får frukostvouchers som kompensation. Själva rummet på 18e våningen är ganska tråkigt, dvs det är säng, badrum och tv. Inga morgonrockar, tofflor eller hotellpärm. Däremot kaffebryggare och strykjärn. Kallt i rummet är det med...

Nä. Godnatt nu så att jag inte fortsätter att sprida dålig stämning

Återrapportering från helgens tre nätter på tre olika hotell i London.

Radisson Blu Edwardian Sussex: uppgradering från "1 Twin bed - Single Deluxe Deal of the day-Single Room" till någon form av ganska slitet dubbelrum med utsikt rakt in i en vägg. Som rapporterats tidigare, tämligen ointressant hotell med flera mindre bra inslag. £102 är dock ett bra pris. Ingen frukost. Fick en enkät från hotellet på mail, rapporterat brister. Var för bakfull och hade för bråttom ut till Gillingham för att ta upp frågan med de trevliga italienarna i receptionen. Ingen välkomstgåva.

London mars 2014 012.jpg
Utsikt från rum på Radisson Blu Edwardian Sussex

Radisson Blu Edwardian Berkshire: uppgraderad från "1 Twin bed - Single Deal of the day- Standard Single Room" till någon form av dubbelrum, något ljusare åtminstone - annars samma koncept. £131,20 är likaledes ett vettigt pris. Ingen frukost. Även här var jag för bakfull och skulle dessutom äta enstjärnigt till lunch så passade på diskussionen om frukost. Utsikt mot en byggarbetsplats på Oxford Street. Som ovan, ganska slitet tyvärr. Ingen välkomstgåva.

London mars 2014 018.jpg
Utsikt från rum på Radisson Blu Edwardian Berkshire

Park Inn by Radisson Hotel & Conference Centre London Heathrow: känt för de flesta BC.se-medlemmar kan tänkas. Smidigt att ta sig till och från med Hoppa-bussen från terminalerna (£8). Hade bokat "1 Queen bed - Non-smoking Easter Sale-Standard Room" till det facila priset av £48,30. Tror inte att jag blev uppgraderad. För £48,30 har jag inte större krav än att rummet ska vara rent, det var det (med viss varning för de ständigt återkommande heltäckningsmattorna). Här ingick frukost (eller om jag fick det som CCC). Fick ett paket tämligen torra kakor av typ "Maryland Cookies" fast något brittiskt märke. Utsikt över en parkeringsplats.

London mars 2014 035.jpg
Kakor kan skymtas på bordet vid TV:n. Felsökning pågår.

Jo, en flaska vatten ingick på varje hotell också.

Toppen