Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Uppgraderad till Business Class rum på Radisson Blu Dublin Airport. Trevligt hotell med bra läge till flygplatsen. Sista veckan som CCG.

Uppgraderad på Radisson Blu Scandinavia Oslo, Köpenhamn och Radisson Blu Plaza.
Som vanligt inget snack på Scandinavia - du har blivit uppgraderad till Business Class rum (behövde inte säga nåt själv). Med Blu Plaza fick jag köra den gamla vanliga tjatmetoden och påpeka att ni brukar alltid uppgradera mig som CCG och det slutade som vanligt med "OK, det går för den här gången, men vi gör ett undantag du ska veta det"
Igår blev jag uppgraderad på Blu Scandinavia Köpenhamn igen, hon passade även på att säga att frukost så klart ingick i min uppgradering.
Bodde även på Park Plaza Wangfujing Peking - ingen gratis uppgradering där från Business rummet jag hade bokat. Fick en survey från dem och jag påpekade detta (gav dem toppbetyg på allt, förutom lite sämre på vissa punkter som hade med uppgradering att göra). En manager mailade mig tillbaka om detta:

Thank you for staying at Park Plaza Beijing Wangfujing and for taking the time to complete the survey. It gives me great pleasure to read that you were pleased with our services and your stay was an enjoyable one.

All of us at Park Plaza Beijing Wangfujing take pride in providing our guests with the highest standards in hospitality. We look forward to hearing our guests’ comments in order that we may maintain or improve our services and facilities.

We regret that on this occasion we fell short of our goal for providing you delightful stay experience caused by the room upgrading. We will special take care of your room assignment for your next visit. I have personally addressed the issue with department head concerned to take the necessary actions to avoid future occurrence.

Ska spara detta mailet för nästa Pekingbesök ;)
Bra hotell och extremt serviceminded personal, hotellet rekommenderas varmt, med eller utan gratis uppgradering :)

Ska bo på Radisson Blu i Tallinn ikväll (fram till på söndag på en 2-4-1).
Detta är första gången jag bor på ett Radisson-hotell sen jag blev CCG via aktieköp, så det ska bli spännande att se om det blir någon uppgradering.

Borde en eventuell uppgradering ske automatiskt, eller behöver jag vifta med mitt CCG-"kort" (jag har inte fått ett riktigt CC-kort, men har med mig en utskrift av PDF-versionen av kortet man kan ladda ner)? När jag gjorde bokningen så hade jag inte blivit CCG än, men förhoppningsvis förstår systemet automatiskt att jag blivit CCG trots att det skett efter bokningstillfället.

Detta är första gången jag bor på ett Radisson-hotell sen jag blev CCG via aktieköp, så det ska bli spännande att se om det blir någon uppgradering.

Borde en eventuell uppgradering ske automatiskt, eller behöver jag vifta med mitt CCG-"kort" (jag har inte fått ett riktigt CC-kort, men har med mig en utskrift av PDF-versionen av kortet man kan ladda ner)? När jag gjorde bokningen så hade jag inte blivit CCG än, men förhoppningsvis förstår systemet automatiskt att jag blivit CCG trots att det skett efter bokningstillfället.

Jag var i samma sits som du: Bokade innan jag blev CCG, checkade in innan jag fått kortet. Dock blev jag uppgraderad utan att påpeka något. Detta var på Radisson Blu Scandinavia Göteborg

På de flesta hotell jag bott på så har uppgraderingen varit klar i förväg och välkomsthälsningen har stått på rummet när jag kommit upp. Så på "välkända" hotell så visar jag numera inte kortet, men kommer jag till ett nytt ställe där jag inte vet rutinerna så tar jag upp det lite diskret tillsammans med kreditkortet. Brukar oftast då få svar att "kortet är registrerat". Men på t ex Park Inn Arlanda verkar det som att de gör en manuell registrering av kortet, så där visar jag det alltid oavsett.

Detta är helt och hållet beroende på hotellet skulle jag säga. I mina fall så har jag blivit uppgraderad för det mesta utan att påpeka detta. Du kan också skriva ut ditt guldkort från hemsidan som du säger. De borde dock kunna se det i sina system (det gjorde iaf Radisson Blu Scandinavia i Oslo när jag bodde där första gången efter att ha status matchat mitt EBGkort.
Vissa hotell uppgraderar CCG utan snack, vissa bara CCC, vissa inga alls (har de sagt till mig iaf), vissa måste man argumentera lite med för att få gratis uppgradering (som i mitt fall på Helsingfors Blu Plaza)

Det blev uppgradering från Standard till Business Class-rum. De påpekade inte ens att jag hade blivit uppgraderad, utan konstaterade bara vid incheckningen "och det är ett Business Class-rum du ska ha...".

Bor på royal viking nu över helgen (2-4-1) och blev uppgraderad till en junior svit. Choklad och frukt på rummet. De har bytt ut det tråkiga pappret som var inplastat man fick på rummet till ett papper där det står mitt namn på. De gör även reklam för erbjudandet om bo 3 nätter och får 38 000 poäng samt att det står att man får 15 procent rabatt på alla mat och alkoholfri dryck i alla 3 barer och restauranger. Det står även att man får poäng för allt man debiterar på rummet. Kan man då dubbeldippa på Stockholm fisk? (jag minns inte att man fick poäng för saker man köpte på Stockholm fisk och satte på rummet här förut.)

Uppgraderad till Superior rum med frukost pa Park Inn By Radisson Shannon Airport. En gratis Guinness i baren fick jag ocksa. Ett mysigt och trevligt hotell med perfekt lage till flygplatsen. Kommer att sakna mitt Carlson Gold ofantligt! :(

Radisson Blue Royal, Brussels. Kom i söndags morse, fick rummet direkt (10.00) och blev uppgraderad till businessclass rum. €150 per natt med sex dagars framförhållning är inte illa.

Och de ställer in toalettgrejorna i hyllor - det var första gången för mig!
image.jpg

Last edited:
Toppen