Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

Är det med RCCL du bokat så är det (väl) bara att gå in på deras hemsida och välja annan nytt på annan sida av båten.

Ja fru.n är övertalad till att åka businessclass dock hittar jag inget prisvärt , var en hårsmån från att boka iberia dealen med en kombination av LA och en 7 dagars kryssning med utgång från Miami men när jag skulle boka idag var dealen borta!! Har ni några bra tips på flyg till Miami /fort lauderdale runt 5-11 januari för kombinering med en 7 dagars kryssning? Hur brukar ni flyga?

Jag åkte Silja Galaxy i en svit med familjen. Trevlig svit men dock var båten väldigt tråkig, inte så mycket aktiviteter dvs mest restauranger och klubbar.
Själva hytten var väldigt frsäch och bra utrymme att lalla runt i. lalwll.jpg
Föredrar Silja Serenade (Symphony) om man ska kryssa!

Ok tänkte bara meddela att vi slog till på en Celebrity kryssning i östra Karibien med start 11 jan från Miami, ska bli intressant detta :) tack för alla värdefulla tips etc.

Ok tänkte bara meddela att vi slog till på en Celebrity kryssning i östra Karibien med start 11 jan från Miami, ska bli intressant detta :) tack för alla värdefulla tips etc.

Ni kommer ha det grymt ombord Reflection, Solstice-klassen är riktigt snygga och bekväma skepp. Min favorit bar är helt klart Martini baren där jag upplevde en väldigt trevlig stämning varje kväll.

En till fråga! Det nämndes att man kan boka om resan (mot avgift) för att uppgradera till bättre hytt om priset går mer! Har skummat igenom villkoren jag fick med biljetten och verkar som det endast går att göra senast 44 dagar innan avgång? Stämmer det eller har jag tolkat fel?

En till fråga! Det nämndes att man kan boka om resan (mot avgift) för att uppgradera till bättre hytt om priset går mer! Har skummat igenom villkoren jag fick med biljetten och verkar som det endast går att göra senast 44 dagar innan avgång? Stämmer det eller har jag tolkat fel?

Det är olika regler på olika marknader, men i Norden är det 40 dagar tror jag. Det går alltså att mot avgift (250:- har jag för mig) boka om innan slutbetalningen ska vara inne (tror det inom Norden är 40 dagar innan avfärd som gäller). Därefter går det( gick i alla fall när jag bodde i Sverige för några år sedan) att boka om till DYRARE alternativ mot samma ombokningsavgift. Bokar man däremot om till en billigare hytt efter det att slutlikviden ska vara inbetald så får man ingen mellanskillnad tillbaka.

Bokar man som jag numera gör i USA är reglerna för just pre-payment och slutlikviden helt annorlunda. Så dubbelkolla gärna med RCCL så att ingenting har ändrats de senaste åren.

Toppen