Senaste nytt

Har du åkt på kryssning?

agehall

Medlem
Det borde vara lugnare inne i karibien, men att kryssa utanför florida i atlanten var inte så skoj den här årstiden. Det gungade rätt bra så det kan vara läge att fixa någon form av sjösjukeplåster också.
 

ski

Medlem
Vilket Celebrityfartyg åker ni med? Jag har åkt med både Equinox och Eclipse.
Ett tips är att vara vid kajen mellan 10-11 då kan ni komma ombord bland de första och kan nyttja alla faciliteter med bufférestaurangen eller poolgrillen. Maten ingår även mitt på dagen. Packa ner badkläder i handbagaget eftersom ni lämnar väskorna på kajen och får de levererade till hytten senare på eftermiddagen. Gå till er hytt direkt ni kommer ombord och ställ in handbagaget där. Hytterna är inte disponibla förrän vid 14-tiden (annonseras i högtalaren) men även om det står att det är avstängt in till hytterna brukar det gå bra att ställa in handbagaget så slipper ni släpa runt det bland alla andra hungriga som är vid buffén. Själva brukar vi ta solstolar och hämta mat från poolgrillen+ngt läskande att dricka från baren. Om ni åker med S-class så har jag många andra tips men om ni inte registrerat er för meet and mingle träffen som brukar vara första dagen efter avresa så gör det på Celebritys webbplats https://secure.celebritycruises.com/cruisecritic/home.do . Om ni registrerar er där så får ni en inbjudan i hytten. Det brukar vara en trevlig tillställning där man kan mingla och träffa lite olika människor samt få lite info. Bättre än välkomstträffen på charter ;) Har ni inte kollat in siten cruisecritics så kan ni gå in och kika på om det finns rollcall för er kryssning Celebrity "Connections" Roll Calls - Cruise Critic Message Board Forums Via dessa har vi fått mycket kontakter och tips. Vi har bara 456 dagar till vår nästa Celebrity Equinoxkryssning i västra Karibien. Vi har åkt östra och södra två gånger.
Och bästa tipset: njut
 

ski

Medlem
Reflection är ju nyaste S-klass förtyget så det är samma som de vi åkt med+ lite till som en ny grillrestaurang högst upp där de tre första fartygen har en glashytta. Det kommer säkert att bli underbart. Vi gillar Celebrity och dessa fartyg. Ett tips eftersom ni åker 7 dagar kan vara att boka specialrestaurangerna redan när ni kommer ombord (eller redan nu) för det kan bli trångt på vissa. Vi hade aquaclass så vi har bara nyttjat Qsine en gång eftersom restaurang BLU för Aquaclass är riktigt bra.
 

Kotten

Medlem
Tackar! Om jag bokar restaurangerna redan nu måste jag även betala kuvertavgiften som det kostar eller kan jag avvakta med det? Såg även att det gick att köpa paket för detta är det något du tycker är värt?
 

gdaily

Medlem
Jag kan bara uttala mig för Royal Caribbean... Du kommer bli fullt nöjd med vanliga maten, men kaptensmiddagen som jag och rob74 var riktigt bra... Men detta fixar ni på plats :)
 

agehall

Medlem
Jag kan bara uttala mig för Royal Caribbean... Du kommer bli fullt nöjd med vanliga maten, men kaptensmiddagen som jag och @rob74 var riktigt bra... Men detta fixar ni på plats :)

Och inte för att avslöja för mycket från min kommande rapport, men Royal Caribbean är skräp. Jag har rest med dem tidigare och tyckt det var jättebra, men nu var det istället långt under förväntan på många sätt. Det blir nog inte fler med RCI...
 

ski

Medlem
Tackar! Om jag bokar restaurangerna redan nu måste jag även betala kuvertavgiften som det kostar eller kan jag avvakta med det? Såg även att det gick att köpa paket för detta är det något du tycker är värt?
Om du bokar nu så dras det direkt via kort. Jag föreslår att du bokar första eller andra dagen. Kolla runt lite och se vad som verkar bra. Det kostar ju ändå 40 usd/person och du har ju betalt för maten i huvudrestaurangen så satsa inte för mycket på specialrestaurangerna. Qsine är ju lite speciell eftersom man får många smårätter från olika ställen i världen. Vi fick 20% rabatt på Qsine när vi bokade via hovmästaren i vår vanliga restaurang.
 
Toppen