Senaste nytt

Har de "skärpt" kraven i säkerhetskontrollen?

mha321

Medlem
Så här såg iallafall instruktionerna ut för ett par dagar sedan.... Så de har de inte brytt sig om att uppdatera.
a626c768f1c37502972c6f463b452a1a.jpg
 
  • Gilla
Reactions: hco

Erik M

Medlem
Jag tycker det är förjävla slappt i Fast Track på Arlanda. Gubbarna tar en jävla tid på sig. Och då pratar jag förstås om passagerarna.

Det är som att folk i Fast Track aldrig varit på en flygplats förut? Eller låtsas de att de glömt hur det är med de gammalmodiga maskinerna på ARN?

Man borde få kvala in i Fast Track. Personalen sätter ett betyg (förslagsvis en arg, småsur, halvnöjd eller jätteglad smiley). Och baserat på det blir man i spärren anvisad lämplig krets i helvetet - flåt jag menar kö i säkerhetskontrollen.
 
Jag tycker det är förjävla slappt i Fast Track på Arlanda. Gubbarna tar en jävla tid på sig. Och då pratar jag förstås om passagerarna.

Det är som att folk i Fast Track aldrig varit på en flygplats förut? Eller låtsas de att de glömt hur det är med de gammalmodiga maskinerna på ARN?

Man borde få kvala in i Fast Track. Personalen sätter ett betyg (förslagsvis en arg, småsur, halvnöjd eller jätteglad smiley). Och baserat på det blir man i spärren anvisad lämplig krets i helvetet - flåt jag menar kö i säkerhetskontrollen.
Enlig Airportsecurity.se så var längsta väntetiden på FastTrack i morse 2 minuter för 5B och 4 minuter för 5CB? Var det en annan dag, är det felmätt eller har du extremt bråttom? ;)
 

Erik M

Medlem
Enlig Airportsecurity.se så var längsta väntetiden på FastTrack i morse 2 minuter för 5B och 4 minuter för 5CB? Var det en annan dag, är det felmätt eller har du extremt bråttom? ;)
Vet inte hur de mätt! Kön fram till avklädningen är oftast inte så jättelång, men man ser ju att det går långsamt väl framme vid trågen.

Jag går oftast igenom på eftermiddagarna, vid typ 17. Då är det inga två minuter vi snackar om.

Och ja, jag har extremt bråttom. Kan man kanske säga. För om du ska blippa ditt jävla liftkort eller SL-kort eller så tar det dig inte 2 minuter det tar 2 sekunder, och så borde det vara även att släppa en väska och gå igenom bågen.
 
Vet inte hur de mätt! Kön fram till avklädningen är oftast inte så jättelång, men man ser ju att det går långsamt väl framme vid trågen.

Jag går oftast igenom på eftermiddagarna, vid typ 17. Då är det inga två minuter vi snackar om.

Och ja, jag har extremt bråttom. Kan man kanske säga. För om du ska blippa ditt jävla liftkort eller SL-kort eller så tar det dig inte 2 minuter det tar 2 sekunder, och så borde det vara även att släppa en väska och gå igenom bågen.
Nu gjorde jag ingen ingående studie av väntetiderna vid FastTrack'en på 5'an runt 17.00. Men de dagar jag tittade på var det ändå 2-4 minuter. Vilket är min erfarenhet när jag gått igenom Security på sistone. Men tiden går ju fort om man har roligt...;)
 

fcx

Medlem
Enlig Airportsecurity.se så var längsta väntetiden på FastTrack i morse 2 minuter för 5B och 4 minuter för 5CB? Var det en annan dag, är det felmätt eller har du extremt bråttom? ;)
Problemet med de väntetiderna är ju att de visar tiden från att man passerar ingången tills att man passerar den plats där nummer 5 i kön står. Bättre hade varit att visa hela tiden tills man är igenom på andra sidan.
 

FF#1

Medlem
Tre passagerr i söndags: vid alla tre så var datorer ute, "kabel-nessesären" uten och öpnnnad, telefoner i lådan

Luleå: Väskan fick gå två varv vid andra vart det slumpkontroll, mejsel ut och klingan mättes... sen inga problem.

Arlanda #1: väska två varv, se matade de ut den för speciell undersökning.. men vem vet kanske vad det min min? så matade de tillbaka den på vanliga bandet utan åtgärd.

Arlanda#2, lite senare på söndagen... : Inga problem allt bara rakt igenom...what?


Sen var jag i Warzava i måndags, inga problem över huvud taget.
 

Fredrik

Medlem
Jag tycker det är förjävla slappt i Fast Track på Arlanda. Gubbarna tar en jävla tid på sig. Och då pratar jag förstås om passagerarna.

Det är som att folk i Fast Track aldrig varit på en flygplats förut? Eller låtsas de att de glömt hur det är med de gammalmodiga maskinerna på ARN?

Man borde få kvala in i Fast Track. Personalen sätter ett betyg (förslagsvis en arg, småsur, halvnöjd eller jätteglad smiley). Och baserat på det blir man i spärren anvisad lämplig krets i helvetet - flåt jag menar kö i säkerhetskontrollen.
Håller med. Det är mycket möjligt att man väntar typ 2 minuter i slutändan men jag fattar inte vad folks problem är. Det gäller förstås inte alla men det är märkbart hos en del. Jag kan ju nästan tycka det är värre pga att det tar så lite tid för de som har koll. Hur kan det ta 90 sekunder för någon när en annan passagerare gör det på mindre än 30 när båda har likadan profil på bagage? Jag har viss förståelse för de i "vanliga" kön där ovanan lyser igenom men folk med sina jävla taggar fullt synliga? Skynda på nu...
 

igelkotten

Medlem
Jag försöker vara så snabb som möjligt själv, men känns onödigt att stå och irritera sig så mycket i fast track när man ändå vistas på en (relativt) allmän plats och därmed får ta hänsyn att medmänniskor kan ha olika erfarenhet, bra/dåliga dagar, ålder, hälsa samt så klart, komma ihåg att "not all disabilities are visible".
 
Toppen