Senaste nytt

Har de "skärpt" kraven i säkerhetskontrollen?

Johan F

Medlem
Har blivit upplyst av säkerhetspersonalen att det är nya regler där även mobilen måste upp. Sist jag gick igenom så godkände de inte min egna 1l påse utan var tvungen att lägga vätskorna i deras variant vilket var första gången. Försökte säga emot men lönlöst.

Går alltid till T5F för där upplever jag det som mer erfaren personal än T5D (Fast track på båda)
 

DRG

Medlem
Detta med mobilen började som många sagt redan 1 Januari och först på kontrollen vid terminal 4 och spred sig sedan. De säger att det är nya regler från transportstyrelsen. Också enig med att de är petigare med allt annat också sist var de väldigt skeptiska till min Giletterakhyvel som var nedpackas ock krävde också att alla sladdar skulle ligga i backen. Och jag har heller aldrig varit med om något liknande i övriga världen sista månaderna.
 

pswe

Medlem
Att telefonen ska åka separat har slagit till även på Sturup, där skyltas det även kring detsamma sedan några veckor tillbaka.
 

AABack2ARN

Medlem
På Arlanda T4 skall telefonen åka separat "åtminstone fram till sommaren", enligt personalen i fredags. Vill dock påstå att på just ARN T4 var det krav (?) på att telefonen åkte separat innan 1 januari medan T5 inte hade samma krav.
 

Jannes

Medlem
Detta kommer väl totaländra iom öppnandet av nya säkerhetskontrollen, då ska vi väl få lämna allting i väskorna?
Ska bli skönt, cirka 87% av min security-stress kommer av folk som tydligen aldrig hört om att man ska ta ut vätskor/elektronik och inte kan läsa skyltar heller (och dessutom gärna käftas emot personalen).
Fungerar så lätt på t.ex. HEL och testmaskinerna på LHR.
 

henke12

Medlem
Detta kommer väl totaländra iom öppnandet av nya säkerhetskontrollen, då ska vi väl få lämna allting i väskorna?
Ska bli skönt, cirka 87% av min security-stress kommer av folk som tydligen aldrig hört om att man ska ta ut vätskor/elektronik och inte kan läsa skyltar heller (och dessutom gärna käftas emot personalen).
Fungerar så lätt på t.ex. HEL och testmaskinerna på LHR.
Hoppas verkligen det blir så bra som HEL/AMS etc!
Men med tanke på hur mkt det "tolkas" och ändras på ARN så vågar jag inte hoppas på nåt! :)
 

Hachans

Medlem
Detta kommer väl totaländra iom öppnandet av nya säkerhetskontrollen, då ska vi väl få lämna allting i väskorna?
Ska bli skönt, cirka 87% av min security-stress kommer av folk som tydligen aldrig hört om att man ska ta ut vätskor/elektronik och inte kan läsa skyltar heller (och dessutom gärna käftas emot personalen).
Fungerar så lätt på t.ex. HEL och testmaskinerna på LHR.

Med tanke på hur mycket kontrollanterna på Arlanda verkar missa hade jag inte satsat på det…
 
Toppen