Oavsett belopp? I NY är det ingen moms upp till 100$.I NJ är det dock ingen sales tax alls på bl a kläder och skor, varför det kan löna sig att åka dit o handla om man är New York.
Oavsett belopp? I NY är det ingen moms upp till 100$.I NJ är det dock ingen sales tax alls på bl a kläder och skor, varför det kan löna sig att åka dit o handla om man är New York.
Jag bodde i NJ precis vid stationen där tåg in till NY gick. Handlade massor på Newport Center och mediciner, iPad mini på Target. Kan inte minnas att det lades på någon tax på det då.
Rätt ska väl vara att det i NYC är noll state och local tax på klädesplagg som kostar max 110 dollar styck. Local tax kan utgå i andra delar av New York State.
I NJ är det dock ingen sales tax alls på bl a kläder och skor, varför det kan löna sig att åka dit o handla om man är New York.
Oavsett belopp? I NY är det ingen moms upp till 100$.
Det är ingen moms över huvudtaget, det är sales tax
@Kenny är korrekt i sin beskrivning. Men eftersom de flesta av oss likställer NY (NY State) med NYC (NY City) kan det ibland bli lite rörigt
Det är fantastiskt rörigt med lokala skatter i USA, men en delstat som är bra att handla i om man är i närheten av Boston är att åka till New Hamsphire där man inte tar ut sales tax. Dock andra skatter men som turist drabbas man inte så ofta av dem.
Tylenol är alvedon.
Både DayQuil och NyQuil är narkotikaklassade i Sverige för att de innehåller DXM och där kan du nog råka riktigt illa ut i tullen. Däremot är de säkert riktigt bra att ta så länge som man befinner sig i USA![]()
Jag kunde inte hålla mig och googlade mig till att båda dessa är ok eftersom de ligger under gränsen 3mg/ml. De verkar funka fint för dig så jag ska nog ta hem ett par askar jag med!Enda anledningen att jag slog ett slag för amerikansk double jeopardy extrem tjäna pengar på allt läkemedelsindustri är för att jag efter egna efterforskningar funnit en tablet som faktiskt gör det den lovar utan att sakta döda levern bara och för att vederbörande undrade om exakt det märket. Slår ett stort slag för att ALL medicin man tänker inhandla i United states of A pill will cure you America bör läsas på och anpassas efter en själv och ens förutsättningar.
Excedrin migraine! Aldrig känt av en biverkning, men mördar huvudvärken vid behov.
Jag kunde inte hålla mig och googlade mig till att båda dessa är ok eftersom de ligger under gränsen 3mg/ml. De verkar funka fint för dig så jag ska nog ta hem ett par askar jag med!