Senaste nytt

Handla med sig hem från USA?

ESSA

Medlem
Har en favoritklänning från Ralph Laurent. Köpt på rea/rea/rea på Macys. Gav lägre än H&M priser...

Vädret var skit kring Presidents day men happy i butikerna!
 

RickardG

Medlem
Man lär sig något nytt varje dag :) Tack för informationen.
Det verkar råda lite delade meningar kring detta med NyQuil, jag läste nämligen att det kan vara problem att föra in det i Sverige från ett icke EES land som privatperson. Men eftersom dosen är så lite så kommer man inte straffas, utan blir troligen av med sina piller. Alltså ska man kanske tänka sig för trots allt. Sedan kan man moraliskt fundera på om inte ändamålet helgar medlen...
Jo var och en får avgöra vad man vill (försöka) ta in i landet. När det gäller just Dextrometorfan skriver tullen så här: "Beredningar för medicinskt eller vetenskaplig bruk i form av lösningar som inte innehåller mer än 3 mg/ml är undantagna".

Källa (sid 15): https://www.tullverket.se/download/18.4ab1598c11632f3ba9280007805/1435147173344/51f08_08.pdf&usg=AFQjCNG-yk04BmLCltMpkbb9ZBLqMYj44g&sig2=GkUqbmOr9bdDc2R-9C6boQ&bvm=bv.104819420,d.bGg&cad=rja
 

Voyageur

Medlem
Amen!
Minns inte vilken som är vilken nu men ena har grön etikett och andra röd.
Tror den du nämner har röd?
Ena är billigare.
Innehållet samma.
Skillnaden (förutom namnet/färg på etikett) ligger i rekommendation på dos och råd att söka läkare efter visst antal dagar med värk.
Om jag minns rätt...

Yes stämmer bra att det är den röda jag menade! Har ett trevligt besök av migrän då och då och dessa har visat sig vara fenomenala.
 

FF#1

Medlem
På min stående shoppinglista brukar det stå (om jag har tid och plats i väskan):
Huvudvärkspiller och viss annan receptfri medicin
Godis
zip-loc påsar med stängnings handtag
Roliga nötter, beet jeerky mm snacks
Raklödder, deo mm
roliga kryddor och starka såser
Kläder till mig själv och ungarna

Sen brukar det ligga turboaggregat, propellrar, verktyg och otaliga grillgrejor mm i väskan... :)

Brukar ha två väskor med mig en jättestor och en mindre som passar i den stora, brukar väga upp mot 30-40 kg mer på vägen hem som mest.
Ibland så köper jag en resväska där, de är ju rätt billiga.
 
Toppen