Senaste nytt

Hörsammar du "all elektronik ned/avstängd"?

NyfikenGrau

Medlem
Jag är nog inte den enda som aldrig stänger av mina prylar alls.

Mitt intryck är att det blir allt vanligare att inte stänga av, och att de som stänger av gör det allt senare. Troligen för att många människor idag rent fysiskt inte kan leva utan sin smartphone, man ser hur vissa spritter till som fiskar på land när de äntligen får umgås med sin Samsung eller iphone för första gången på säkert 90 minuter :)
 

Jonas C

Medlem
I många fall blir man tillsagt att ta av sig hörlurarna under cruise innan planet ens har börjat sin nedstigning, så visst jag tycker helt klart att detta är en bra förändring.
 

nilsson

Medlem
Kollegan mitt emot mig här i USA jublade för att hon nu kan läsa på sin Kindle samt lyssna på musik hela vägen från ombordstigning. Kan själv tycka att det är en ganska obetydlig förändring.

Kindle är ju lite av ett specialfall, då den inte drar någon ström om man inte trycker på knapparna när man läser.

I många fall blir man tillsagt att ta av sig hörlurarna under cruise innan planet ens har börjat sin nedstigning, så visst jag tycker helt klart att detta är en bra förändring.

Det är ju en annan sak. Hörlurar av är för att man ska kunna höra utrop ordentligt, och inte för att man inte ska använda elektronik, så det kommer rimligen fortsätta att vara ett krav.
 

swede77

Medlem
Dessvärre talar jag i telefon ofta men stänger av den till Flight Mode så snart det blivit pushback. Det handlar inte om att vara viktig utan helt enkelt att efter en dag full med möten är det oftast i loungen eller ombord som jag har första chansen att rapportera av efter en dag. Lyssnar därefter på musik med små hörlurar och endast med en lur i örat.

Under nedstigning musik i båda öron. Vid påbörjad taxning så slår jag på telefonen.

Vid endast ett tillfälle har jag blivit åthutad av personal, och ett par gånger har jag fått sura blickar av medpassagerare som förmodligen tyckte jag störde när dom läste FT. Då stänger jag ju omedelbart av :rolleyes:
 
Jag är mycket noga med stänga av telefonen, men visst har jag missat det någon gång. Senast jag flög över Atlanten stängde jag av privata telefonen men glömde fimpa tjänstetelefonen som låg undanstuvad i jackfickan. Framme i Chicago läste jag inkomna SMS: Välkommen till Norge... Välkommen till Island...
 

Alf

Medlem
Varför, varför kan folk inte stänga av elektroniken enligt anvisningar av besättningen. Jag ser definitivt inte fram emot att telefon tillåts under flygning. Jag vill inte sitta bredvid någon och höra en massa babblande i telefon, det är en sanitär olägenhet. Jag får nog av detta varje gång jag åker tåg. Har man tur så kan man ju få telefonfri kupe och jag hoppas i så fall det blir någon telefonfri zoon även på flygplan om något bolag skulle tillåta telefon.
 
Toppen