Senaste nytt

Hörsammar du "all elektronik ned/avstängd"?

Stefan62

Medlem
Fast det är ju inte alltid helt lätt att veta vad som är reglerna. Visst, man kan ju verkligen dra ur batteriet ur alla prylar man har, eller stänga av strömmen etc, så är man ju alltid på den säkra sidan, men jag har ju varit med om alla möjliga regler. "Telefonen får vara på, men i flightmode", "Telefonen får inte vara på alls", "Man får inte lyssna på musik alls under flygningen", "Man får inte ha hörlurar i öronen under takeoff/landing" etc.

Oavsett vad så är varje crew och flygning unik i sig - det är enkelt att göra som man blir tillsagd om man flyger SAS. Flyger ¨man BA, LX, LH etc så följer man deras respektive regler.
 

NyfikenGrau

Medlem

flybob

Medlem
Om jag har förstått det här rätt är det nu slut på "all elektronik avstängd vid start och landning"?

Kanon, då kan jag börja använda mobilens kamera istf vanlig kamera för att ta kort och filma vid start och landning (ok alla andra har gjort det i åratal redan, men nu kan även jag) :)

Kollegan mitt emot mig här i USA jublade för att hon nu kan läsa på sin Kindle samt lyssna på musik hela vägen från ombordstigning. Kan själv tycka att det är en ganska obetydlig förändring.
 

agehall

Medlem
Det är en enorm förändring, mest för att logiken vinner över idiotin. Men tänk också vad mycket dumkraft som vi kan sluta lägga på att få folk att stänga av prylar helt i onödan.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag tror också det här blir en enorm förändring. Och i praktiken blir det ju också omöjligt att hålla koll på vilka som har flightmode påkopplat eller ej - jag tippar på ett framtida hejdlöst surfande i planen så länge man har kontakt med mobilnätet ;)
 
Toppen