Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Rent ekonomiskt hade det varit bättre att låta dom flyga och neka 2 andra personer incheckning!!
Är vi säkra på att det inte var det de gjorde då? Och att de andra 2 valde att inte flyga när de inte fick åka tillsammans? Det handlar ju om två familjer, det kan mycket väl ha varit två olika bokningar. Det behöver inte ha varit så men artikeln ger inte tillräckligt med detaljer för att avgöra det, och in det var två olika bokningar kan Ryan's version vara helt korrekt och logisk.
Ryans gamla 737-800 finns bara i en version med 189 stolar.
Ryans nya 737 MAX har 197 stolar.
Lauda ägs av Ryan och har A320 med 180 stolar (men dessa har bas på VIE).

Ingenstans att Ryan inte överbokat utan drar en rövare i tidningen!
Det kan ju tex ja varit en Max planerad och de hade 191 bokade passagerare. Byte till 737-800 ger då ett överskott på 2.

Det faktum att de nästan alltid går med 800or talar emot det, men det är ingenstans omöjligt. (och enligt artikelns info borde det varit FR4616 eftersom de åkte från Arlanda tidigt,som flögs av EI-EML från Malta air som verkar ha 189)

Men nej det låter inte sannolikt.
 
Brydde man sig om att bläddra i bilderna i artikeln så kunde man se en bild på boardinpassen.
Märkligt att en har sekvens 188 medans den andra är 190 och sätet då nollat på båda.

Skärmbild (168).png
 
De två är åtminstone på samma bokning ser man. Därmed inte helt orimligt att båda får denied boarding även om den ena teoretiskt hade varit i tid.
 

Tills man läste nedanstående text började man fundera på om SAS strulat till det..

"Bokade om med Lufthansa: ”Besvikna”
På grund av strulet vågade paret inte boka om med SAS utan valde Lufthansa.

Ullas sambo har också fått främmande personers bokningar hos SAS på sin dator, säger hon.

– Det är lite skumt. Vi undrar om någon har tagit sig in på hans mejl och avbokat vår resa också."
 
Toppen