Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Inte så mycket grina ut, verkar vara brutalt dåligt hanterat av TUI.

TUI verkar ju hantera saker så, det är inte första gången de står rätt handfallna.

Sen kan jag tycka att även om man inte har information att kommunicera, så går det att kommunicera och det verkar sällan som företag förstår att det är viktigt att kommunicera även det.

Uselt hanterat av TUI. Men - folk verkar ju bli helt handlingsförlamade och oförmögna att ta egna initiativ. "Vi hade inga mynt till automaten". Nej, men skaffa det då?
 
Om inget oförutsett händer kommer de till ARN 14.25 idag
Ersättningsplanet (GetJet Airlines) landade precis i Catania. Som det nämns i artikeln var ett annat plan schemalagt att lyfta igår kväll men flögs istället tillbaka till Litauen, om all info stämmer så får man gissa att det då behövde service på hemmaplan. Det flög dock vidare till Stockholm redan 4-5h senare och är nu påväg till Palma.
 
Du är en nybakad 20-årig reseledare som fått en 2-veckors kurs innan säsongen.

Tufft att stå där med 180 förbannade resenärer. Initiativförmåga och handlingskraft ingår inte i kursen.

Så i dubbel bemärkelse är det TUI som brister.
 
"Vi hade inga mynt till automaten". Nej, men skaffa det då?
När man är airside på en flygplats där alla affärer är stängda?
Sen var kanske poängen med kommentaren inte den att de inte kunde få fram mynt, utan absurditeten att TUIs undermåliga service gjorde att de hamnade i en sådan situation över huvudtaget + att flygplatsen bara hade myntautomat.
 
Grundregel nr 1:

Undvik Charter, händer det något så blir du strandsatt.. Var det inte folk som blev strandsatta (instängda) i gaten på Arlanda i väntan på något trasigt TUI plan som skulle ta folk till Thailand. Du är totalt utelämnad till charterbolagets godtycke och de s.k.reseledarna har ingen befogenhet…

Grundregel nr 2:

Ta tag i situations själv, lita aldrig på ”andra”… I detta fall Sicilien, gå igenom vilka options du har att ta dig därifrån med ex. reguljärflyg. Sedan för man söka ersättning från försäkringar/charterbolagen vid hemkomst. Om man behöver vänta över typ naten, lämna flygplatsen och ta in på hotell.
 
När man är airside på en flygplats där alla affärer är stängda?
Sen var kanske poängen med kommentaren inte den att de inte kunde få fram mynt, utan absurditeten att TUIs undermåliga service gjorde att de hamnade i en sådan situation över huvudtaget + att flygplatsen bara hade myntautomat.

Affärerna var inte stängda hela tiden. Affärerna var stängda när de väl fick sina kuponger vilket ju tog en herrans tid.

Ja, TUI hade undermålig service. Men är jag törstig, och inte har mynt så kan man ju reagera innan det blir försent. För sin egen skull liksom.
 
Grundregel nr 1:

Undvik Charter, händer det något så blir du strandsatt.. Var det inte folk som blev strandsatta (instängda) i gaten på Arlanda i väntan på något trasigt TUI plan som skulle ta folk till Thailand. Du är totalt utelämnad till charterbolagets godtycke och de s.k.reseledarna har ingen befogenhet…

Grundregel nr 2:

Ta tag i situations själv, lita aldrig på ”andra”… I detta fall Sicilien, gå igenom vilka options du har att ta dig därifrån med ex. reguljärflyg. Sedan för man söka ersättning från försäkringar/charterbolagen vid hemkomst. Om man behöver vänta över typ naten, lämna flygplatsen och ta in på hotell.
Nu vet jag inte SAS lämnade strandsatta passagerare på Nuuk för inte så länge sedan, fanns ingen där som "tog hand" om dom heller.........

Inget "charter" problem per se
 
Toppen