Har avgång imorgon 18, incheck öppnade idag morse så 36 timmar innan. Ingenting synligt i appen ännu. Kollar under dagen, men sedan specifikt 24h innan och efter midnatt (då det enligt regeln borde fungera).Enligt uppgift ska den bli synlig "när check-in öppnar"
Om det betyder 22, 23, 24 eller 36 timmar är dock oklart.
Ah, detta är ganska intressant. Jag visste ju att flyget måste vara samma dag, men inte att man kan omboka dagen innan (var ju inte relevant ännu när man var tvungen att göra det över disk).Ett förtydligande (som också står i reglerna).
Den nya avgången måste vara samma kalenderdygn som den gamla, även om man kan göra själva ombokningen dagen innan.
Är det fler än jag som upplever att seatblock för sätet bredvid (blockerat enligt ExpertFlyer) oftare bokas upp av någon sen släntare nuförtiden? Jag funderar på om det är den nya förmånen med ombokning samma dag som påverkar, eller så har jag bara haft otur med sistaminuten-bokningar.
Är det fler än jag som upplever att seatblock för sätet bredvid (blockerat enligt ExpertFlyer) oftare bokas upp av någon sen släntare nuförtiden? Jag funderar på om det är den nya förmånen med ombokning samma dag som påverkar, eller så har jag bara haft otur med sistaminuten-bokningar.