Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Nu har jag äntligen fått testa denna utmärkta förmån och kom hem 19:40 istället för 23:40. Men en fråga till er experter, jag gick direkt till gate för att de var "gate closing" (Oslo) och "final call" (Arlanda). I Oslo knappade gaten lite och gav mig glatt ett nytt boardingpass, men på Arlanda blev jag uppläxad att alltid gå till Service Center. Med tanke på att det var ungefär 10 minuter från det att jag klev av planet från Oslo till att Umeplanet stängde dörren bakom den som kom just efter mig kändes det lite osannolikt att det skulle ha funkat i så fall. Så en fråga till experterna här: Hade jag bara otur med personal, eller gjorde jag fel och ska alltid springa till service desk på Arlanda?
Formellt sett gäller service desk. Det troliga är att de vid gaten gjorde en annan typ av flytt - som de nog egentligen inte borde gjort. (det funkar ibland men man får ofta en tillsägelse om att de gör undantag för att de är så snälla...)
 
Formellt sett gäller service desk. Det troliga är att de vid gaten gjorde en annan typ av flytt - som de nog egentligen inte borde gjort. (det funkar ibland men man får ofta en tillsägelse om att de gör undantag för att de är så snälla...)
OK, får ta och testa springa dit nästa gång då.
 
Formellt sett gäller service desk. Det troliga är att de vid gaten gjorde en annan typ av flytt - som de nog egentligen inte borde gjort. (det funkar ibland men man får ofta en tillsägelse om att de gör undantag för att de är så snälla...)

Jag har tagit vid gate på ARN, men då på grund av tidsbrist.
Har jag tid går jag givetvis till service desk
 
Nu har jag äntligen fått testa denna utmärkta förmån och kom hem 19:40 istället för 23:40. Men en fråga till er experter, jag gick direkt till gate för att de var "gate closing" (Oslo) och "final call" (Arlanda). I Oslo knappade gaten lite och gav mig glatt ett nytt boardingpass, men på Arlanda blev jag uppläxad att alltid gå till Service Center. Med tanke på att det var ungefär 10 minuter från det att jag klev av planet från Oslo till att Umeplanet stängde dörren bakom den som kom just efter mig kändes det lite osannolikt att det skulle ha funkat i så fall. Så en fråga till experterna här: Hade jag bara otur med personal, eller gjorde jag fel och ska alltid springa till service desk på Arlanda?
Jag hade nog också gått till gate om det bara är minuter kvar, men med det sagt är service desk på Arlanda ofta mycket snabba. Jag har kommit i liknande tajta lägen från LHR och skullat vidare inrikes och de har fixat det på 1 minut.

När du väl är flyttad, kan gaten nog inte bara stänga eftersom de ser att det saknas 1 passagerare. Risken är ju tvärtom - är 100% pax bordade medan du springer i terminalen utan att vara flyttad har de ju ingen anledning att hålla gaten öppen.
 
Skulle bara nämna att beta testet verkligen verkar vara styrt till vissa användare. Testade idag på olika telefoner och panelen med byta avgång finns inte för mig.

Hoppas verkligen testet går bra, snart 1 år sedan tjänsten startade och typ 9 månader sedan appen skulle börja stödja det snart
 
Nu har jag äntligen fått testa denna utmärkta förmån och kom hem 19:40 istället för 23:40. Men en fråga till er experter, jag gick direkt till gate för att de var "gate closing" (Oslo) och "final call" (Arlanda). I Oslo knappade gaten lite och gav mig glatt ett nytt boardingpass, men på Arlanda blev jag uppläxad att alltid gå till Service Center. Med tanke på att det var ungefär 10 minuter från det att jag klev av planet från Oslo till att Umeplanet stängde dörren bakom den som kom just efter mig kändes det lite osannolikt att det skulle ha funkat i så fall. Så en fråga till experterna här: Hade jag bara otur med personal, eller gjorde jag fel och ska alltid springa till service desk på Arlanda?
 
Har själv tidigare inte haft problem med att byta i gaten även om man egentligen ska göra det vid servicedisken eller vid incheckningen. Det bästa är dock att du snart kommer kunna göra det enkelt i appen. Se hur enkelt det är med min flygning imorgon (kan alltså redan idag ändra flyg...).
 

Attachments

  • Screenshot_20240522_121336_SAS.jpg
    Screenshot_20240522_121336_SAS.jpg
    278,6 KB · Visningar: 129
Jag hade nog också gått till gate om det bara är minuter kvar, men med det sagt är service desk på Arlanda ofta mycket snabba. Jag har kommit i liknande tajta lägen från LHR och skullat vidare inrikes och de har fixat det på 1 minut.

När du väl är flyttad, kan gaten nog inte bara stänga eftersom de ser att det saknas 1 passagerare. Risken är ju tvärtom - är 100% pax bordade medan du springer i terminalen utan att vara flyttad har de ju ingen anledning att hålla gaten öppen.
Till saken hör väl också att det var grann-gate, så att ta sig till service desk skulle ha tagit några minuter längre (och sedan tillbaka ut igen).

Förhoppningsvis löser appen allt, för ombokning om när vi parkerar vid gate.
 
Kanske håller de på att rulla ut funktionen i appen på allvar nu. Jag fick den precis aktiverad för en flygning i morgon. Funktionen fanns inte där för några timmar sedan). Ingen ny version, utan de fortsätter med att dynamiskt aktivera det i befintlig app.
 
Kanske håller de på att rulla ut funktionen i appen på allvar nu. Jag fick den precis aktiverad för en flygning i morgon. Funktionen fanns inte där för några timmar sedan). Ingen ny version, utan de fortsätter med att dynamiskt aktivera det i befintlig app.
Tack för bra info, jag har en flygning på måndag jag kunde flytta, vore skönt att kunna fixa det hemma istället för att åka ut.
Men verkar aktiveras först nära inpå flygningen? Hur ser det ut, och var står det?
 
Toppen