Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

En ny diamantförmån från idag ser det ut som! :)
 

Attachments

  • IMG_9876.png
    IMG_9876.png
    456,8 KB · Visningar: 715

Jannes

Medlem
Detta var synnerligen intressant, och kan bli en riktigt bra förmån. "Utan extra kostnad", kan den tolkas som att man inte behöver betala för någon prisskillnad i biljetterna? Osäker hur det fungerat tidigare.

Sedan skriver de "mellan samma städer" istället för flygplatser. Nu är det ju extremt ovanligt att SAS servar olika flygplatser i samma stad (EWR/JFK är enda jag kommer på) och som dessutom skulle ha avgångar samma dag? Men kanske finns en liten klurig öppning där.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

B79

Medlem
Några fler frågetecken:
* Kan man boka om ARN-CPH-xxx till ARN-xxx, om det finns tillgänglighet?
* Kan man boka om alla i bokningen, även om det är bara 1 pers som är Diamant?

Vi får se hur det funkar i praktiken. :)
 

intuition

Medlem
Låter som ett bra tillägg till diamond.
Har själv varit i situationen ett par gånger senaste året när man skulle ha kunnat åka med ett tidigare plan men där det alltså hitills krävts C klass för att få ombokat.

Noterar att gaten inte kommer att kunna göra ombokningen (synd, det är ju dit man rusar för att hinna med).
Noterar att man inte kommer att kunna göra det i self-service heller (synd, SAS har en liten bit kvar till Aegean som tillåter det i appen för vissa biljettyper)
Verkar inte som att det kommer att gå att göra via Diamond support heller?! Det tycker jag är lite ologiskt, man ska alltså tvingas till en incheckningsdisk.

Jag tolkar "samma städer" som att man inte kan göra några trix - vilket iofs är OK tycker jag. Dvs inte skippa mellanliggande osv utan det handlar om situationen där ett kort byte plötsligt fungerar trots MCT eller där man är på flygplatsen redan i tid för en tidigare avgång.
 

Thornado

Medlem
Intressant.
"För närvarande" går det endast att göra i incheckning/servicedisk på flygplatsen - undrar om det finns någon tanke att det ska gå att göra online i framtiden (antar att det är lite mer komplicerat än att helt enkelt ge agenterna rättighet att göra detta i sina system där de redan har kunnat göra det rent praktiskt).

Det står ju att man ska kunna boka om till både tidigare och senare flighter, men eftersom det måste göras på plats på flygplatsen så kommer det väl i praktiken till 99% att användas för att boka om till tidigare flighter (praktiskt om man kommer tidigt till CPH och kan hinna med en tidigare flight eller liknande), för om man har ett behov av att åka med en senare flight så vill man ju antagligen inte åka till flygplatsen innan sin ursprungliga avgång....
 

palmen

Moderator
Väldigt bra förmån även om jag personligen inte har någon större nytta av den.
Men att boka sista flighten från LHR som oftast är billig och sen ändra till flyg tidigare på dagen som kan vara väldigt dyra kan bli riktigt förmånligt.

Kombinera detta med F&F biljetter där bara vissa avgångar är billiga så kan det bli jackpot!
 

henke12

Medlem
Verkar inte som att det kommer att gå att göra via Diamond support heller?! Det tycker jag är lite ologiskt, man ska alltså tvingas till en incheckningsdisk.
Logiken är troligen att de som jobbar utanför flygplatsen inte har tillgång till inchecknings/boardingsystemet utan endast biljettsystemet
 

maswan

Medlem
Intressant.
"För närvarande" går det endast att göra i incheckning/servicedisk på flygplatsen - undrar om det finns någon tanke att det ska gå att göra online i framtiden (antar att det är lite mer komplicerat än att helt enkelt ge agenterna rättighet att göra detta i sina system där de redan har kunnat göra det rent praktiskt).

Det står ju att man ska kunna boka om till både tidigare och senare flighter, men eftersom det måste göras på plats på flygplatsen så kommer det väl i praktiken till 99% att användas för att boka om till tidigare flighter (praktiskt om man kommer tidigt till CPH och kan hinna med en tidigare flight eller liknande), för om man har ett behov av att åka med en senare flight så vill man ju antagligen inte åka till flygplatsen innan sin ursprungliga avgång....
Tja, helt omöjligt för senare ombokning är det ju inte. Tänk scenariot när jag anländer för ett eftermiddagsmöte med återresa samma dag, och det har plötsligt uppstått middagsplaner också, så jag kanske hellre tar ett flyg hem 21 än det bokade 17:30. Men jo, den stora fördelen kommer ju i "vi blev klara tidigare" och kan åka hem istället för att uggla i loungen i 4h.
 
Toppen