Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

maswan

Medlem
Ja, det finns ju inget i meddelandet som säger att det finns garanterad plats, bara att det är graits numera.
 

bajenludde

Medlem
Ja det är ju högst rimligt egentligen. Var väl bara jag i min enfald som inte tänkte hela vägen, till att flygen kunde vara fullbokade. Men finns det något sätt att veta om flygen är det på förhand? Om det inte gör det har ju förmånen i princip bara ett värde om man "ändå är" på flygplatsen. Att åka ut till flygplatsen till tidigare avgångar känns ju inte speciellt värt om det ändå kan vara så att man inte kan bli ombokad.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

maswan

Medlem
Det var nog därför den levde så länge som inofficiell förmån, beroende på hur agenten kände för dagen. Det är rätt begränsat värde, och svårt att riktigt sätta i system, men har man tur så känner man sig belönad.
 

mha321

Medlem
Ja det är ju högst rimligt egentligen. Var väl bara jag i min enfald som inte tänkte hela vägen, till att flygen kunde vara fullbokade. Men finns det något sätt att veta om flygen är det på förhand? Om det inte gör det har ju förmånen i princip bara ett värde om man "ändå är" på flygplatsen. Att åka ut till flygplatsen till tidigare avgångar känns ju inte speciellt värt om det ändå kan vara så att man inte kan bli ombokad.

Dra upp appen och kolla om de vill sälja biljetter på den. Gör de det så finns det ju troligen platser kvar.
 

Hachans

Medlem
Såg en man nyttja detta häromdagen på LHR för flyg till Sverige. Han stod i Plusdisken bredvid mig, tycktes gå väldigt smidigt även om personalen som stod vid köfållan inte förstod vad han menade först.

Provade också detta från LHR, det gick inte alls. Fick vackert vänta till mitt eget flyg gick.
 
Toppen