Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Riktigt bra!

De thär var väl det som man egentligen hade för ganska måga år sedan, men sedan successivt tog bort. För 10 år sedan var det inga problem att som EBG komma med ett tidigare flyg när man stod ute på flygplatsen.

Iofs ännu bättre när de når nivån att man kan boka om i appen, vilket man får hoppas de gör. Så att man kan göra det redan innan man är ute på flygplatsen.

Och - äntligen något som differentierar EBD från EBG :)

Trevlig överraskning SAS.
Då det bara (än så länge?) gäller på flygplatsen så är det mest användbart vid ombokning av tidigare flyg.
Dock har det hänt några gånger genom åren att jag behövt boka om till ett senare flyg när jag varit i SAS-loungen pga försenat/förlängt webmöte.

Tja, helt omöjligt för senare ombokning är det ju inte. Tänk scenariot när jag anländer för ett eftermiddagsmöte med återresa samma dag, och det har plötsligt uppstått middagsplaner också, så jag kanske hellre tar ett flyg hem 21 än det bokade 17:30. Men jo, den stora fördelen kommer ju i "vi blev klara tidigare" och kan åka hem istället för att uggla i loungen i 4h.

Problemet då är ju att du ska vara på flygplatsen för att boka om, om mötet är på flygplatsen är det givetvis lugnt :)

Väldigt positivt!!

Tror dock att det är "för bra för att vara sant" och att det kommer strypas rätt snabbt.
Speciellt nu när det är så glest med avgångar på de fornstora linjerna ARN-GOT/LLA/MMX

Problemet då är ju att du ska vara på flygplatsen för att boka om, om mötet är på flygplatsen är det givetvis lugnt :)
Enligt scenariot anlände man ju samma dag och då är man ju på flygplatsen även tidigare på dagen. Men det förutsätter såklart att man visste de planerna redan då....

Nu ser jag ut att missa EBD med 10kp i år men definitivt kul att man tillför fördelar på topp-nivån. Jag var i samma sits förra året och anledningen att jag inte okynnes-flög in poäng till Diamond, var just för att det var svårt att motivera några riktiga pang-fördelar EBG --> EBD. Nu är ju inte denna förmån något som för sig själv kommer få mig att jaga milage run i slutet av Augusti men många bäckar små...

Jäkla bra förmån, bara den skulle kunna utnyttjas på outstations som är obemannade. Det är väl då bara hubbar denna kommer att funka då man måste närvara hos en agent som gör det, synd.

Annars tror själv inte denna kommer att införas i appen, för spekulativ bokning vill sas säkert inte ha. Att tvinga folk till flygplatsen gör ju att man inte kan spekulera med ”köp billigt, ändra sen” då man inte nödvändigtvis kan eller vet om man kan åka senare/tidigare till flygplatsen…

Datapunkt från i dag. Har biljett GOT-ARN i kväll vid 21.30. Kom ut till GOT i god tid för att kunna boka om mig på en tidigare flight, som går vid 19.15. Vid incheckningsdisken var det tvärnej. "Både flyget vid 19.15 och 21.00 är fulla". Enligt agenten vid incheckningsdisken gällde inte förmånen om flygen var fulla. "Bara om det finns lediga platser". Jag ifrågasatte detta, men agenten var benhård. "Systemet säger nej. Det är helt omöjligt. Enda sättet är att du står vid gaten när planet går och ser om det är någon som inte dyker upp. Men i och med att du ska checka in en väska så kommer inte detta heller att fungera".

Jag vet inte om det är jag som tänker snett, men det står ju ingenstans att förmånen enbart gäller i mån av plats. Är det underförstått att man inte kan bli ombokad till fullbokade flyg?

Toppen