Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Är det fler än jag som upplever att seatblock för sätet bredvid (blockerat enligt ExpertFlyer) oftare bokas upp av någon sen släntare nuförtiden? Jag funderar på om det är den nya förmånen med ombokning samma dag som påverkar, eller så har jag bara haft otur med sistaminuten-bokningar.
Ja, och det skapar ett etiskt dilemma. Är det moraliskt rätt att komma hem tidigare, om det sker på bekostnad av någon annans seatblock?

Är det fler än jag som upplever att seatblock för sätet bredvid (blockerat enligt ExpertFlyer) oftare bokas upp av någon sen släntare nuförtiden? Jag funderar på om det är den nya förmånen med ombokning samma dag som påverkar, eller så har jag bara haft otur med sistaminuten-bokningar.

Säkerligen, det är ju bara diamanter som kan boka sidan om dig så det är ganska sannolikt så.
Det gäller väl bara fram till incheckning öppnar? Så det skulle också kunna vara en sidoeffekt av att endast ebg+ får välja säte utan betalning även i plus nuförtiden. Åtminstone i de fall det handlar om plus och inte inrikes.

Det gäller väl bara fram till incheckning öppnar? Så det skulle också kunna vara en sidoeffekt av att endast ebg+ får välja säte utan betalning även i plus nuförtiden. Åtminstone i de fall det handlar om plus och inte inrikes.

Jag är inte hundra, men min erfarenhet är att om inte flyget är fullt visas sätena som blockade på Expertflyer även efter att incheckning öppnat så lågstatusfolk kan inte välja de sätena. X:en på de blockade sätena försvinner inte.

Jag är inte hundra, men min erfarenhet är att om inte flyget är fullt visas sätena som blockade på Expertflyer även efter att incheckning öppnat så lågstatusfolk kan inte välja de sätena. X:en på de blockade sätena försvinner inte.
Jag upplever detsamma, säten visas som blockade på Expertflyer inte långt innan avgång.

IMG_2641.jpeg

Detta kom nyss på min mail så helt officiellt nu :)

Jag ser fram mot att förhoppningsvis kunna prova detta på nästa veckas flygningar om jag hinner med tidigare flyg.

Det kanske bara är jag, men om de nu går ut och pushar för funktionen hoppas jag verkligen att de fått ordning på behörigheterna så att det faktiskt bara är diamond och uppåt som kan byta avgång...

@intuition liknande mail kom till familjen (ebs) men min screenshot var inte med på deras mailutskick. Den delen var utbytt med:

DINA FÖRMÅNER SOM SILVERMEDLEM​

Som Silvermedlem i EuroBonus får du tillgång till en del förmåner som gör ditt resande lite härligare.
  • Checka in ett extra bagage, på alla biljettyper med SAS (utom SAS Go Light)
  • Ditt bud är värt 10 % mer när du lägger bud på en uppgradering via SAS Upgrade

Toppen