Diamond-in-the-ruff
Medlem
Kuriosa: Testade att klicka på knappen i appen för sträckan LAX-CPH. Ett felmeddelande typ denna dök upp, "OUPS! Det finns inga tidigare flighter". Glömde tyvärr att ta en screen grab.
Det är väl ganska logiskt för de flesta longhaul? Eller syftar du på att de använde "oups"?Kuriosa: Testade att klicka på knappen i appen för sträckan LAX-CPH. Ett felmeddelande typ denna dök upp, "OUPS! Det finns inga tidigare flighter". Glömde tyvärr att ta en screen grab.
Bra UX design där. Vid första åtanke kanske man tycker att man i sådana fall inte alls bör visa knappen. Men jag gissar att appens utvecklare förutspådde att folk skulle börja kontakta kundservice och undra varför man inte ser knappenKuriosa: Testade att klicka på knappen i appen för sträckan LAX-CPH. Ett felmeddelande typ denna dök upp, "OUPS! Det finns inga tidigare flighter". Glömde tyvärr att ta en screen grab.
Jo, instämmer, men tänkte man kanske kunde ändra till de andra rutterna SAS erbjuder under dagen, tex LAX-BOS-CPH. Vore kul att testa, nu när jag inte hade bråttom.Det är väl ganska logiskt för de flesta longhaul?
Man kan väl aldrig byta till rutt som inte är 100% SAS-metall?Jo, instämmer, men tänkte man kanske kunde ändra till de andra rutterna SAS erbjuder under dagen, tex LAX-BOS-CPH. Vore kul att testa, nu när jag inte hade bråttom.
Det tror jag dessutom är en 100% korrekt spådom dessutom.Bra UX design där. Vid första åtanke kanske man tycker att man i sådana fall inte alls bör visa knappen. Men jag gissar att appens utvecklare förutspådde att folk skulle börja kontakta kundservice och undra varför man inte ser knappen![]()
Du kommer dig inte till BOS med sas. Ingenstans från outstation kan ju en sådan ändring ske. Möjligen från Skandinavien där tex NYC kan nås flera vägar.Jo, instämmer, men tänkte man kanske kunde ändra till de andra rutterna SAS erbjuder under dagen, tex LAX-BOS-CPH. Vore kul att testa, nu när jag inte hade bråttom.
Precis.Man kan väl aldrig byta till rutt som inte är 100% SAS-metall?
Den enda longhaul som borde gå at byta avgång på är ju CPH-JFK, eftersom den går två gånger om dagen på sommartid. Alla övriga byten skulle innebära rerouting vilket inte är tillåtet.Jo, instämmer, men tänkte man kanske kunde ändra till de andra rutterna SAS erbjuder under dagen, tex LAX-BOS-CPH. Vore kul att testa, nu när jag inte hade bråttom.
Beror möjligen på hur man räknar New York. Om ewr räknas in i samma destination öppnas en till, men det är allt. Begränsningen är väl city pair och inte airport pair, har jag för mig.Den enda longhaul som borde gå at byta avgång på är ju CPH-JFK, eftersom den går två gånger om dagen på sommartid. Alla övriga byten skulle innebära rerouting vilket inte är tillåtet.