Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Kuriosa: Testade att klicka på knappen i appen för sträckan LAX-CPH. Ett felmeddelande typ denna dök upp, "OUPS! Det finns inga tidigare flighter". Glömde tyvärr att ta en screen grab.
Bra UX design där. Vid första åtanke kanske man tycker att man i sådana fall inte alls bör visa knappen. Men jag gissar att appens utvecklare förutspådde att folk skulle börja kontakta kundservice och undra varför man inte ser knappen :D

Bra UX design där. Vid första åtanke kanske man tycker att man i sådana fall inte alls bör visa knappen. Men jag gissar att appens utvecklare förutspådde att folk skulle börja kontakta kundservice och undra varför man inte ser knappen :D
Det tror jag dessutom är en 100% korrekt spådom dessutom.

Däremot kanske man skulle ta bort den där oups, för knappast något oväntat på en sådan rutt. Men jag tycker å andra sidan bara sådant är fånigt ändå, och tycker de borde ta bort den helt överallt. Bara ett rakt meddelande med att det inte finns några tidigare avgångar. Gärna skilja på "inga tidigare avgångar" och "det finns tidigare avgångar men inga platser".

Men att ta bort knappen tror jag vore strikt sämre UX.

Jo, instämmer, men tänkte man kanske kunde ändra till de andra rutterna SAS erbjuder under dagen, tex LAX-BOS-CPH. Vore kul att testa, nu när jag inte hade bråttom.
Du kommer dig inte till BOS med sas. Ingenstans från outstation kan ju en sådan ändring ske. Möjligen från Skandinavien där tex NYC kan nås flera vägar.
Man kan väl aldrig byta till rutt som inte är 100% SAS-metall?
Precis.

Jo, instämmer, men tänkte man kanske kunde ändra till de andra rutterna SAS erbjuder under dagen, tex LAX-BOS-CPH. Vore kul att testa, nu när jag inte hade bråttom.
Den enda longhaul som borde gå at byta avgång på är ju CPH-JFK, eftersom den går två gånger om dagen på sommartid. Alla övriga byten skulle innebära rerouting vilket inte är tillåtet.

Som guldmedlem har jag fått knappen ett antal gånger redan och jag kunnat gå vidare ach välja flyg men har inte slutfört ändringen då jag inte haft möjligheten.
Jag undrar om den funkar för en guldmedlem, någon med datapunkt? Eller är det bara bugg som kraschar på sista sidan där man försöker bekräfta ändringen?

Den enda longhaul som borde gå at byta avgång på är ju CPH-JFK, eftersom den går två gånger om dagen på sommartid. Alla övriga byten skulle innebära rerouting vilket inte är tillåtet.
Beror möjligen på hur man räknar New York. Om ewr räknas in i samma destination öppnas en till, men det är allt. Begränsningen är väl city pair och inte airport pair, har jag för mig.

Toppen