Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Beror möjligen på hur man räknar New York. Om ewr räknas in i samma destination öppnas en till, men det är allt. Begränsningen är väl city pair och inte airport pair, har jag för mig.
Jag har "provat" byta JFK till EWR. Dock inte ute på flygplatsen, men telefonisk samma dag när jag försökte komma hem tidigare. Fick veta över telefon (for whatever it is worth...) att byte EWR till JFK inte går. Löste sig med regelrätt ombokning istället.

Intressant om någon kan testa i appen nu. Rent praktiskt är det ju värdelöst, som tidigare, att behöva åka ut till JFK för stt byta till en tidigare EWR-flight etc.

Enligt IATA så ingår väl inte EWR i NYC så de skulle kanske kunna hävda att det är olika city pairs, eller har jag fått detta om bakfoten?
Detta är nåt som jag också funderade på, EWR skulle ju brytas ut ur NYC officiellt (orsaken vet jag inte), så frågan är väl hur SAS tolkar det.

Någon EBD som ska flyga hem från New York snart?

Detta är nåt som jag också funderade på, EWR skulle ju brytas ut ur NYC officiellt (orsaken vet jag inte), så frågan är väl hur SAS tolkar det.

Sas generellt ser dem som samma. Säker du på resor till NYC så får du upp både ewr och jfk. Så fungerar det väl i praktiken på de flesta flygbolag.

Sedan är det klart att de kan ha använt olika regler för bokningar och standby ändringar. Det vore ju lite typiskt sas...

Enligt IATA så ingår väl inte EWR i NYC så de skulle kanske kunna hävda att det är olika city pairs, eller har jag fått detta om bakfoten?

Sas generellt ser dem som samma. Säker du på resor till NYC så får du upp både ewr och jfk. Så fungerar det väl i praktiken på de flesta flygbolag.

Sedan är det klart att de kan ha använt olika regler för bokningar och standby ändringar. Det vore ju lite typiskt sas...
Det är inte en city pair längre. Har diskuterats i någon annan tråd. Finns en någorlunda bra förklaring på https://thepointsguy.com/news/iata-ewr-airport-code-nyc/

Det är inte en city pair längre. Har diskuterats i någon annan tråd. Finns en någorlunda bra förklaring på https://thepointsguy.com/news/iata-ewr-airport-code-nyc/
Korrekt! Enligt IATA iaf

SAS verkar leva kvar i det gamla
1718526732289.png

Nja, fares till EWR gäller till just EWR och fares till JFK gäller till NYC (IATA definition). SAS tillåter ju open-jaw retur biljetter men fare mässigt har de delat på Newark och JFK. Därmed skulle jag säga det är osannolikt att förmånen gäller, även om man i praktiken kanske ibland har tur.

Visa bifogad bild 153907
I stand corrected!

Såg att de hade några (svindyra) fares till NYC

Toppen