Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Det verkar tyvärr som att appen har en minimum bytestid hårdkodad. Jag försöker boka till en anslutning i ARN med 50 min mellan flygen (tillåten anslutning som SAS säljer) men appen låter mig inte göra det. Jag kan välja både inkommande och utkommande flyg separat men inte i kombination.

Enligt uppgift ska den bli synlig "när check-in öppnar"
Om det betyder 22, 23, 24 eller 36 timmar är dock oklart.
Har avgång imorgon 18, incheck öppnade idag morse så 36 timmar innan. Ingenting synligt i appen ännu. Kollar under dagen, men sedan specifikt 24h innan och efter midnatt (då det enligt regeln borde fungera).

Ett förtydligande (som också står i reglerna).
Den nya avgången måste vara samma kalenderdygn som den gamla, även om man kan göra själva ombokningen dagen innan.

Ett förtydligande (som också står i reglerna).
Den nya avgången måste vara samma kalenderdygn som den gamla, även om man kan göra själva ombokningen dagen innan.
Ah, detta är ganska intressant. Jag visste ju att flyget måste vara samma dag, men inte att man kan omboka dagen innan (var ju inte relevant ännu när man var tvungen att göra det över disk).

EDIT: Var hittar du dessa regler? Jag hittar bara de gamla som säger att ändringen kan göras efter midnatt lokal tid för avgångsflygplatsen, men den sidan säger även att man inte kan göra ändringen på hemsidan, vid gate eller i appen. Dvs gammal information. Eller menar du "även om man lyckas göra ombokningen dagen innan"?

1717322749999.png

Last edited:
Så var det klart. Kollade nu klockan 14, och då fanns knappen i appen.

IMG_4715.jpeg

IMG_4716.jpeg

IMG_4717.jpeg

IMG_4718.jpeg

Fick även bekräftelse i mejlen om ändring.
Värt att notera att det verkar lika lätt att byta avgång igen efter ett byte. SUPERSMIDIGT!
Nästan så man funderar på hur man ska skrapa ihop 35k poäng innan slutet av kvalificeringsperioden för att behålla EBD…

Jag var i CPH och skulle senare samma dag flyga OSL-ARN-HEL. Jag ville byta ARN-HEL till tidigare avgång (vilket inte gick i appen) och gick till transferdisken i CPH. Där hade de ingen vidare lust att byta flyget eftersom det var på en annan flygplats, utan ville att jag skulle göra det på ARN. Då jag påtalade den korta bytestiden började de försöka och ringde även backoffice men kom inte vidare så jag fick gå därifrån med oförrättat ärende. Väl på OSL gick det jättefint att byta ARN-flyget i loungen (även där efter samtal till backoffice).

Lustigt att personalen på SAS kärnhubb inte kunde lösa det här.

Är det fler än jag som upplever att seatblock för sätet bredvid (blockerat enligt ExpertFlyer) oftare bokas upp av någon sen släntare nuförtiden? Jag funderar på om det är den nya förmånen med ombokning samma dag som påverkar, eller så har jag bara haft otur med sistaminuten-bokningar.

Är det fler än jag som upplever att seatblock för sätet bredvid (blockerat enligt ExpertFlyer) oftare bokas upp av någon sen släntare nuförtiden? Jag funderar på om det är den nya förmånen med ombokning samma dag som påverkar, eller så har jag bara haft otur med sistaminuten-bokningar.

Säkerligen, det är ju bara diamanter som kan boka sidan om dig så det är ganska sannolikt så.

Tycker samma... Om det er ombokning samma dag eller något annat vet jag inte.

Toppen