Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Personligen tycker jag kanske att "gardinflytt" är att förvänta sig för mycket.
Så länge det finns plats i resklassen är byte av avgång en simpel operation, men om plus är slutsålt?

Gardinflytt lär ju alltsomoftast drabba flera andra resenärer. Säg att det sitter 4 pax på raden bakom, som plötsligt minuter före avgång (efter att incheckning har stängt) bli flyttade till sittplats på rad 22 typ.
Visst, det går ju att uppgradera men är mat lastad för 4 extra plus pax? Och sas ska då inte bara ge diamond kunden en förmån av en plats som inte fanns utan också bjuda x kunder helt orelaterat på uppgradering.

På hemsidan står det att förmånen gäller fram till 80 minuter före avgång. Med den marginalen så bör man ju hinna med en gardinflytt tycker jag?
Tänk på att SAS norska kabinpersonal måste ha tid för en värdig lunch mellan flighterna, sittande vid ett riktigt bord, långt bort från passagerare på väg till muggen! ;)

@henke12 jag tänker lite så av flera anledningar men finns en aspekt i detta som gör mig villig att prova.

Efter take off kommer CC fram till mig och frågar om jag var denna EBD ombord. Fint det då, men de erbjöd därefter ingenting alls i matväg. Något jag trodde först då hon frågade och hade varit en fin nöjd kund sak. Som sagt kluven till detta, uppskattar diskussionen.
Nu har jag tänkt fãrdigt, tack igen BC för feedback, och kommer INTE göra en claim denna gång.

Superservice av SAS under denna veckas flighter och jag uppskattar verkligen flytt av avgång vid gate, dumt utmana den förmånen. :)

Nu vet Ni det om någon var intresserad av just detta case.

Jag har testat att åka med tidigare flyg med denna eminenta förmån. Men hur är det med att skjuta en resa <24 till nästa dygn? Går det och när öppnar fönstret för denna ändring i så fall?

Har flight bokad kl19 en lördag, men hade varit trevligt, om möjligt, att göra samma rutt söndag kl15. Dvs <24h timmar senare. Har sett 'samma kalenderdygn' nämnas, så detta use case är kanske kört?

Det är en sas plus pro-biljett. Men kostnaden för att ändra nu i förväg är ganska rejäl... Så funderar på om det finns något kostnadseffektivt sätt att ordna det på.

Jag har testat att åka med tidigare flyg med denna eminenta förmån. Men hur är det med att skjuta en resa <24 till nästa dygn? Går det och när öppnar fönstret för denna ändring i så fall?

Har flight bokad kl19 en lördag, men hade varit trevligt, om möjligt, att göra samma rutt söndag kl15. Dvs <24h timmar senare. Har sett 'samma kalenderdygn' nämnas, så detta use case är kanske kört?

Det är en sas plus pro-biljett. Men kostnaden för att ändra nu i förväg är ganska rejäl... Så funderar på om det finns något kostnadseffektivt sätt att ordna det på.
Det fungerar inte. Jag var intresserad av ngt liknande men tvärtom. Ville ändra första morgonflighten till senaste kvällsflighten dagen innan. Det alternativet dök aldrig upp, endast senare flighter samma dag som orginalbokningen var möjliga att välja.

Det fungerar inte. Jag var intresserad av ngt liknande men tvärtom. Ville ändra första morgonflighten till senaste kvällsflighten dagen innan. Det alternativet dök aldrig upp, endast senare flighter samma dag som orginalbokningen var möjliga att välja.
Ok, cool. Förväntat. Men fortfarande en bra förmån

Vet någon här om det går att använda den här förmånen även om den skapar en stopover?
Om jag har en bokning OSL-ARN dag 1 och sedan ARN-HEL dag 2 så tillåter biljetten att jag är max 24t i ARN.

Skulle jag kunna överskrida den gränsen genom att boka om från morgonflyg till kvällsflyg ARN-HEL?

Att tillämpa denna förmån från Japan verkar inte vara nån lek. Ville byta den anslutande 23-flighten CPH - ARN till någon av de tidigare. Detta händer:
- Alternativet att byta dyker upp i appen.
- Jag väljer en av dem och får "Ooops something went wrong, try later"
- Försöker ett par gånger till med samma resultat.
- Får ett mail från SAS på confirmed booking på den önskade flighten 19.15. Tänker att allt är frid och fröjd.
- Nu kan jag inte längre checka in online och i appen står det fortfarande 23-flyget.
- Vid incheckning på Haneda ser agenten inget spår av 19.15.
- Han ringer upp biljettsupport som påstår att eftersom det är en poängresa måste man gå via Eurobonussupporten (vilket är bullshit).
- Han är dock hjälpsam och snäll och checkar bagaget till CPH endast så får jag ta en ny match där under det långa uppehållet.
Fattar inte att app/webb inte ska kunna klara av detta.
Fick svar till slut från Diamondsupporten:

Dear Xxxxxx,

We apologize for the delayed response to you.

In order to give you a quicker reply, we will write back in English and we hope it is fine with you.

The benefit for free rebooking on day of departure is applicable for all SK ticket types on all SAS flights, except group and travel agency tickets.

Based on the history we can see the attempt that was made online, the flight for 19:15 pm was added and then almost immediately it was switched back to the original flight time.

The incident has been reported to our IT team to prevent errors like this in the future.

We appreciate the feedback and we apologize for any inconvenience you may have experienced with our services.

Have a nice day.

Har en resa inplanerad ARN-CPH-ATL där jag har 07:05-08:20 ARN-CPH och sedan först 13:25 CPH-ATL.

När kan jag tidigast med denna förmån byta till ett senare matarflyg? Kan man göra det 24h innan (alltså dagen innan) eller måste jag vänta till 0:01 avresedagen?

Toppen