intuition
Medlem
Personligen tycker jag kanske att "gardinflytt" är att förvänta sig för mycket.
Så länge det finns plats i resklassen är byte av avgång en simpel operation, men om plus är slutsålt?
Gardinflytt lär ju alltsomoftast drabba flera andra resenärer. Säg att det sitter 4 pax på raden bakom, som plötsligt minuter före avgång (efter att incheckning har stängt) bli flyttade till sittplats på rad 22 typ.
Visst, det går ju att uppgradera men är mat lastad för 4 extra plus pax? Och sas ska då inte bara ge diamond kunden en förmån av en plats som inte fanns utan också bjuda x kunder helt orelaterat på uppgradering.
Så länge det finns plats i resklassen är byte av avgång en simpel operation, men om plus är slutsålt?
Gardinflytt lär ju alltsomoftast drabba flera andra resenärer. Säg att det sitter 4 pax på raden bakom, som plötsligt minuter före avgång (efter att incheckning har stängt) bli flyttade till sittplats på rad 22 typ.
Visst, det går ju att uppgradera men är mat lastad för 4 extra plus pax? Och sas ska då inte bara ge diamond kunden en förmån av en plats som inte fanns utan också bjuda x kunder helt orelaterat på uppgradering.