Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Första gången jag faktiskt behöver använda detta är det en resebyråbokning (jobbets resebyrå).
Jag har en resa till London bokad. Nu skulle jag gärna ta 21:05 istället för 18:05 hem så kan jag få lite eftermiddag i London. Gäller det att byta till tidigare flyg hade jag ju i så fall åkt ut till flygplatsen tidigare. Men nu när jag vill byta till senare för att gå i stan så funkar det ju inte riktigt. Jag kan väl inte dyka upp efter min ordinarie flygning har gått? Då lär ju min biljett ha bokats av som no show.
Hur hade experterna på forumet resonerat?
Vilket oflyt. Verkligen en sån gång man vill att appen ska funka :(
Om du har flyt så kanske biljetten går att boka om kostnadsfritt? Kolla med resebyrån är mitt förslag!

Vilket oflyt. Verkligen en sån gång man vill att appen ska funka :(
Om du har flyt så kanske biljetten går att boka om kostnadsfritt? Kolla med resebyrån är mitt förslag!
Det är lite prisskillnad. Eftersom det är rent privat jag vill stanna längre kan kan liksom inte debitera jobbet för det även om man har lust :cool:

Det här är mycket intressant då jag har en liknande situation nästa år. Det innebär alltså om jag förstått det hela rätt att när ett fönster stängs så öppnas ett annat. Det vill säga awardbiljett kan bara ändras fram till 24h innan avgång. Vid samma tidpunkt (ungefär) öppnas inte bara lediga awardplatser utan under andra förutsättningar lediga stolar tillgängliga för Diamond upp. Så även om det är en awardbokning så gäller mer än awardplatser? Gäller det även påbörjad awardresa?
Ja, gjorde vi i somras. Tog en tidigare avgång hem från Malaga.

Att tillämpa denna förmån från Japan verkar inte vara nån lek. Ville byta den anslutande 23-flighten CPH - ARN till någon av de tidigare. Detta händer:
- Alternativet att byta dyker upp i appen.
- Jag väljer en av dem och får "Ooops something went wrong, try later"
- Försöker ett par gånger till med samma resultat.
- Får ett mail från SAS på confirmed booking på den önskade flighten 19.15. Tänker att allt är frid och fröjd.
- Nu kan jag inte längre checka in online och i appen står det fortfarande 23-flyget.
- Vid incheckning på Haneda ser agenten inget spår av 19.15.
- Han ringer upp biljettsupport som påstår att eftersom det är en poängresa måste man gå via Eurobonussupporten (vilket är bullshit).
- Han är dock hjälpsam och snäll och checkar bagaget till CPH endast så får jag ta en ny match där under det långa uppehållet.
Fattar inte att app/webb inte ska kunna klara av detta.

• Gilla
Reactions: Gus
Nu har jag frågat och fått kundtjänst svar om varför det inte gick att boka om på väg hem från London.

Dear BCflyer,

When we asked the back office, how come some members are not able to use their 'same-day-change' benefit they replied:

The benefit is visible only during the check-in window, i.e. 30 hours before the scheduled departure for eligible passengers like Diamond, Pandion members and Pro tickets. It is located on the SAS App's My Trips page and it has a button with a text "Same Day Change Flight"

The benefit cannot be used for online travel agency bookings. It can be used on the following booking types: Merge flow (Points and Cash), regular, youth, travel pass, pure bonus and regular tickets paid with points.

Since your booking was done via an agency, you were not able to use your benefit.

In such cases, you can ask at the airport if it is possible to change your flight until further notice.

I remain at your disposal for any further assistance you may need.
Kind Regards,
Har en bokning för flyg imorgon, gjord på samma sätt (vi jobbets online portal). Nu har jag möjlighet att ändra i appen. Detta är en SAS GO Smart. Hoppas detta betyder att problemet är löst för oss alla.

Att tillämpa denna förmån från Japan verkar inte vara nån lek. Ville byta den anslutande 23-flighten CPH - ARN till någon av de tidigare. Detta händer:
- Alternativet att byta dyker upp i appen.
- Jag väljer en av dem och får "Ooops something went wrong, try later"
- Försöker ett par gånger till med samma resultat.
- Får ett mail från SAS på confirmed booking på den önskade flighten 19.15. Tänker att allt är frid och fröjd.
- Nu kan jag inte längre checka in online och i appen står det fortfarande 23-flyget.
- Vid incheckning på Haneda ser agenten inget spår av 19.15.
- Han ringer upp biljettsupport som påstår att eftersom det är en poängresa måste man gå via Eurobonussupporten (vilket är bullshit).
- Han är dock hjälpsam och snäll och checkar bagaget till CPH endast så får jag ta en ny match där under det långa uppehållet.
Fattar inte att app/webb inte ska kunna klara av detta.
Update: landade CPH i tid och hämtade ut väskan, gick till checkin om där fick jag i alla fall ett mittsäte på 21-flighten.
Tänk vad mycket lättare allt hade varit om appen och bakomliggande system hade fungerat som det var tänkt.

Mötet i centrala Oslo slutade 14 istället för 16:nånting, ut till flygplatsen och byta till 16:05-flyget (det är gate eller lounge som gäller där för oss utan appknapp, servicecentert verkar stängt enligt skyltning). Sedan servicecenter på Arlanda för att komma med det tidigare Ume-flyget, och jag var hemma 20 istället för 23 på kvällen. Det är riktigt trevligt när det funkar!

Toppen