Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

Har en resa inplanerad ARN-CPH-ATL där jag har 07:05-08:20 ARN-CPH och sedan först 13:25 CPH-ATL.

När kan jag tidigast med denna förmån byta till ett senare matarflyg? Kan man göra det 24h innan (alltså dagen innan) eller måste jag vänta till 0:01 avresedagen?

Jag upplevde att knappen kom upp 23 timmar före ordinarie avgång men kan ha varit 24 timmar.

Få se nu...?
Hur är det om man är mer än en person på en bokning om den som bokar är diamond, går det att boka om då?

Idag prövade jag boka om en resa med två flighter inom Europa. Utresa från ARN via CPH och sedan till destination.
Fick först boka om andra benet för att sedan boka om första benet.

Väldigt bra värde när man vill få 4h sovmorgon och inte åka en fakir.

Last edited:
Någon som fått igenom ombokning till direktflyg eller är den möjligheten helt stängd numera?

Jag hittar bonusplatser på ARN-CPH-XXX men inte på direktflyget ARN-XXX att lyckas boka om i loungen på ARN är bara att glömma eller?

Någon som fått igenom ombokning till direktflyg eller är den möjligheten helt stängd numera?

Jag hittar bonusplatser på ARN-CPH-XXX men inte på direktflyget ARN-XXX att lyckas boka om i loungen på ARN är bara att glömma eller?
Jättestängd i appen. Om du är på outstation och har sån tur att den i gaten dels har koll på hur man gör det, men samtidigt inte koll på att man inte längre får göra det så går det.

Exakt samma scenario hade jag på nyårsafton när jag skulle till Malmö spontant, ARN-OSL-CPH fanns på bonusresa men inte ARN-CPH. Fråga på servicecentret innan jag skulle checka en väska om att bli ombokade på ARN-CPH direkt. Hon sa då att hon inte kunde göra flytten då biljetten var skriven på två stockar typ och hon hade behövt "skriva om" den igen om hon skulle flytta mig. Detta var inget hon kunde göra utan att det skulle vart IRROPS eller att Eurobonuskontoret blev inblandad.

Är det något problem med funktionen byta avgång?

Jag vill byta avgång till ett fullt normalt SAS flyg, avgången säljs till normala priser och expertflyer säger att det är 9 platser i flera klasser. Men avgången syns inte alls i byta-avgång i appen. Andra avgångar samma dag syns.

Det enda jag ser som är udda är att avgången står som "Op by Braathens Regiona Airlines". Går det inte att byta till BRA?!

Last edited:
Toppen