Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Enkel, ska mycket till att få till en t/r för den pengen när Go Saver brukar gå för 3 papp t/r... 10658:- t/r med Plus Saver New York-Stockholm.
Menar du "enkel" som jänkarna använder? Typ per enkelresa vid köp av tur och retur...

För din information, enkelbiljett mellan Stockholm-Newark i SAS Plus kostar 13.182 SEK exkl. skatter och det verkar inte finnas några rabatterade priser så länge man väljer enkelresa.

Kod:
earch: Departing ARN on 15/09/18 for NYC
Fare basis code YSEOW
Flying SK
Routing via North Atlantic

V FARE BASIS     BK    FARE   TRAVEL-TICKET AP  MINMAX  RTG
  1   YSEOW          Y O  1602.00     ----      -    -/  - AT01
PASSENGER TYPE-ADT                 AUTO PRICE-YES             
FROM-STO TO-NYC    CXR-SK    TVL-18SEP15  RULE-NKS1 IPRA/1
FARE BASIS-YSEOW             NORMAL FARE  DIS-N   VENDOR-ATP
FARE TYPE-WU      OW-PREMIUM ECONOMY UNRESTRICTED
SEK    13182  0786  E14FEB15 D-INFINITY   FC-YSEOW  FN-    
SYSTEM DATES - CREATED 13FEB15/0821  EXPIRES INFINITY

Det beror väl på var man reser. Ska man västerut kanske TK inte är det bästa alternativet (även om jag hade valt dem då jag själv premierar ombordupplevelse, poäng och pris över restid), men österut är de däremot bättre anpassade. Avgångstid kl 17.25 från ARN, nattflyg till Asien med ankomst på sen eftermiddag. Samma prisnivå som SAS PLUS (12-15000kr) och samma mängd EB poäng.
Tja, Asien är ett vitt begrepp. Jag kan ta SAS-kärran 21 från Kastrup och landa strax innan 12 dagen efter i Beijing.

Jag förstår att du har andra prioriteringar än just restid. För mig är restiden väldigt viktigt då jag har förhållandevis ont om tid. Att säga att alla är idioter som inte delar dina prioriteringar får kanske tillskrivas ungdomens vilja att dela in världen i svart och vitt ;).

@Dr. Miles jo nä det var mer att säga att man får inte tag på 5k biljetter t/r utan att priset är från typ 10k t/r.

Kan väl vara värt att förtydliga att det ofta finns PLUS saver för dryga 5000-7000 som jag tycker kan anses vara hyfsat prisvärt. Ordinarie pris är inget annat än ett skämt...
Jo men ekonomi full flex biljetter med typ lufthansa ligger ju lätt på samma, typ 20k+.

Kanske går det att motivera att flyga via Asien om man skall privat, men min chef skulle skratta länge om jag förslog detta på jobbet. Plus att många har väl avtalspriser med sas, betalar helt andra priser än de på sas.se

Men ekonomi full flex och Plus Saver är två olika produkter. Plus Saver är återbetalningsbar mot avgift och ändringsbar mot avgift + mellanskillnad.

Lufthansa full flex är just full flex och kan likställas med "SAS Plus" som ligger i storleksordningen 22000kr för Stockholm-New York tur och retur. "SAS Go flex" kostar i storleksordningen 18000kr i bokningsklass E (högsta ekonomiklass i Go)

Då är jag helt klart en av idioterna. Väldigt tråkigt språk du använder, varför denna vilja att kategorisera folk som idioter?......

@Jonas C

Även jag är en av dessa idioter,
Tiden är helt klart en aspekt, även om Turkish service är väldigt trevlig!
Den andra aspekten är att Turkish har haft en del incidenter de senaste åren som tytt på pilotfel vilket gör att jag hellre väljer andra bolag.

Plus Saver-priset till t ex NYC speglar väldigt väl vad LH och BA tar för sina Premium Economy-produkter.
Däremot så finns det rätt ofta BC för 15-20 000 med AF-KLM, BA eller Swiss till NYC eller Chicago medan SAS är dyrare. Men åtminstone AF-KLM har då en lite risig routing.. Delta 757:a ARN-NYC, vänta fyra timmar sen inrikes och ta ut väskan...

Detta har säkert avklarats tidigare, men vad exakt är det som INTE ingår i Plus på Intercontinental flights? Förutom smoothies då alltså. Tack för hjälpen. Bra att veta innan man lägger stora pengar på att flyga barnen, och så visar det sig att de (=jag) måste slanta för en juice typ.

Detta har säkert avklarats tidigare, men vad exakt är det som INTE ingår i Plus på Intercontinental flights? Förutom smoothies då alltså. Tack för hjälpen. Bra att veta innan man lägger stora pengar på att flyga barnen, och så visar det sig att de (=jag) måste slanta för en juice typ.

De ändrar sig ju lite då och då och olika CC tycker olika men just nu är det Smoothies (om de ens har dessa) samt chips, snacks etc som INTE ingår men SKALL ingå.. dvs ta med skärmdump från sas.se där det står att juice, snacks etc skall ingå och hävda din rätt. All dricka ingår (utom smoothie då)..

Toppen