Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Dags att starta en ny tråd!
SAS tycker alltså att en smoothie för en passagerare som betalar ca 10000kr är inte ok. Champagne är ok däremot. Så istället för att servera denna 25kr produkt, kompenserar vi passagerare som klagar med vad som motsvarar en gratis ToR i norden?!?!? Galenskaperna vet verkligen ingen gräns. En trasig stol eller skärm i business värderas alltså samtidigt mindre (8000 poäng) än en smoothie som inte varit gratis? Ville bara se om jag förstått det rätt ;)

Om det ändå vore champagne... ;)

Kostar chipsen verkligen 25kr (för den kartongen som serverar i Plus på shorthaul)? :(

P.S. Säljer dom chips på pressbyrån på Arlanda?

Dyra chips för SAS:
1, först ta tid från flight crew för betalning.
2, Sedan ta tid kundservice
3, Sedan kostnad för goodwill poäng

Smart business ....

Så går det när Excelnissarna får för mycket makt.

P.S. Säljer dom chips på pressbyrån på Arlanda?

Man kan ju alltid köpa chips på ICA innan man åker till flygplatsen. Alternativt ta med sig en zip-loc påse från securityn och sno med sig några chips från loungen ;)

Skulle gissa på att "alla" har olika avgifter. I den bransch jag jobbar i så är det billigare än så för korttransaktioner. Vet dock inte vad SAS har för avtal.
Alla har definitivt olika avtal. Det skiljer sig också på online/offline, chip eller inte, korttyp (inom visa också, inte bara mellan de olika bolagen) osv.

Däremot kan man nog förutsätta att SAS har väldigt bra avtal på det. De har ju jämfört med de flesta handlare extremt höga volymer (de lär ha samma inlösenavtal för både ombord och webb försäljning).

Komedin fortsätter...

Men hörni SAS, vad sägs om detta upplägg på longhaul:

SAS Go: Måltid + 1 dryck i samband med matservering ingår i biljetten. Övrig konsumtion av snacks eller dryck kan köpas från menyn.

SAS Plus: Måltid samt fri konsumtion från menyn ingår i biljetten. Samma mat och sortiment som i Go.

SAS Business: Måltid samt fri konsumtion ingår i biljetten. Finare mat och större utbud av snacks och dryck än i övriga klasser (champagne etc.)

Enkelt och lättfattligt, eller? Och inga fler 15000 poäng som går till att lugna besvikna kunder? Ja, jag tänkte väl det. Ni kan spara in konsultarvodena - detta bjuder jag på.

Skrev ett långt klagomail till SAS där jag ojade mig och bittrade. Idag kom svaret, jag blev erbjuden 15000 poäng (eller 100 euro) för förnedringen att ej få chips gratis ;)
Dock inget svar om chipsen VAR gratis eller ej. De verkar som sagt inte veta det själva.

Ska se vad se säger om det samma här. ;)

Nog för att jag tycker att detta med kompensationer håller på att urarta, men om SAS mer eller mindre tvingas betala ut pengar eller poäng "i mängder" för att undvika missnöje kanske de till slut inser att det är något som är otydligt - antingen hos dem själva eller hos deras personal.

Fick följande idag från Customer care dessutom 'Vid resor till Asien eller USA tex så mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. detta är vad som står på hemsidan och även vad som ska gälla på våra lång flygningar.'

Orkade inte svara att VI vet det men det följs ej..

Alla har definitivt olika avtal. Det skiljer sig också på online/offline, chip eller inte, korttyp (inom visa också, inte bara mellan de olika bolagen) osv.

Däremot kan man nog förutsätta att SAS har väldigt bra avtal på det. De har ju jämfört med de flesta handlare extremt höga volymer (de lär ha samma inlösenavtal för både ombord och webb försäljning).
SAS har inget avtal för kortinlösen på flygen :)
De POS som används i kabinen ägs inte ens av SAS, har sagt det förr. HELA ombord cafe/sprit/pryl-försäljningen inklusive trolleyn och POS systemen är en tjänst som SAS köper in från InflightServices. Pengarna går inte ens in i SAS bokföring för den där wasa-sandwichen ni köper.

Blev nyligen erbjuden nötter som "förfriskning" i PLUS EWR->ARN. Frågade snällt om jag kunde få chips istället. -Nej, chips ingår bara i PLUS inrikes ?!?. Blev paff och började fundera på om jag hört rätt ? Ja det hade jag. Pinsamt SAS. Kommer jag betala för PLUS igen på longH, troligtvis inte..
Kanske man försöker få ner vikten på passagerarna, för att spara bränsle ?

Toppen