palmen
Moderator
Skulle gissa på att "alla" har olika avgifter. I den bransch jag jobbar i så är det billigare än så för korttransaktioner. Vet dock inte vad SAS har för avtal.Alla korttransaktioner kostar väl pengar också. Tar inte VISA 1,5%?
Skulle gissa på att "alla" har olika avgifter. I den bransch jag jobbar i så är det billigare än så för korttransaktioner. Vet dock inte vad SAS har för avtal.Alla korttransaktioner kostar väl pengar också. Tar inte VISA 1,5%?
Dags att starta en ny tråd!
SAS tycker alltså att en smoothie för en passagerare som betalar ca 10000kr är inte ok. Champagne är ok däremot. Så istället för att servera denna 25kr produkt, kompenserar vi passagerare som klagar med vad som motsvarar en gratis ToR i norden?!?!? Galenskaperna vet verkligen ingen gräns. En trasig stol eller skärm i business värderas alltså samtidigt mindre (8000 poäng) än en smoothie som inte varit gratis? Ville bara se om jag förstått det rätt![]()
Dyra chips för SAS:
1, först ta tid från flight crew för betalning.
2, Sedan ta tid kundservice
3, Sedan kostnad för goodwill poäng
Smart business ....
P.S. Säljer dom chips på pressbyrån på Arlanda?
Alla har definitivt olika avtal. Det skiljer sig också på online/offline, chip eller inte, korttyp (inom visa också, inte bara mellan de olika bolagen) osv.Skulle gissa på att "alla" har olika avgifter. I den bransch jag jobbar i så är det billigare än så för korttransaktioner. Vet dock inte vad SAS har för avtal.
Skrev ett långt klagomail till SAS där jag ojade mig och bittrade. Idag kom svaret, jag blev erbjuden 15000 poäng (eller 100 euro) för förnedringen att ej få chips gratis
Dock inget svar om chipsen VAR gratis eller ej. De verkar som sagt inte veta det själva.
SAS har inget avtal för kortinlösen på flygenAlla har definitivt olika avtal. Det skiljer sig också på online/offline, chip eller inte, korttyp (inom visa också, inte bara mellan de olika bolagen) osv.
Däremot kan man nog förutsätta att SAS har väldigt bra avtal på det. De har ju jämfört med de flesta handlare extremt höga volymer (de lär ha samma inlösenavtal för både ombord och webb försäljning).