Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Sanslöst... har säkert avhandlats ett antal ggr vad texten säger men vad definieras chips som? Intressant att de inte alls egentligen nämner "dryck" till maten så det är väl bara en tidsfråga innan någon förivrrad kabinpersonal skall ta betalt även i PLUS eller är det kanske det som gäller fom nu?
  • Vi bjuder på en härlig varm måltid. Din resa i SAS Plus (som endast gäller för flygningar utförda av SAS) inleds med att vi serverar en drink och snacks före middagen. Till middag serveras förrätt, varmrätt (du får välja mellan två alternativ), samt en god dessert med kaffe eller te. Mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. Före landning serveras en lättare kall eller varm måltid eller frukost.

Och fri dryck för Diamant gäller ju bara i Go;), från hemsidan:
"NYHET! Drycker ingår i SAS Go, utom alkoholhaltiga drycker på inrikes flyg. Gäller även för en (1) reskamrat eller 4 familjemedlemmar."

Hittade två olika kvitton på chips i Plus samt business, nu får man hoppas att man får poäng med :)

Skrev faktiskt ett konstruktivt mail till dem om helheten i deras märkliga PLUS produkt där en obetydlig detalj som chips avgör att man gärna INTE väljer SAS på P-economy långflygning igen. Undrar hur man behandlar nöt allergiker som vägras chips? Dom kanske får smothie, nej just det..

Vet ni vad jag fick till svar av SAS. Blaha blaha vidarebefordar till rätt person-> 2000 Eurobonus poäng rikare. Tänker inte köpa chips för dem.
Jag är mandelallergiker och har de senaste sex gångerna i plus på longhaul fått chips utan problem. Enda gången det knorrades lite var i business. Men det var den japanska flygvärdinnan som inte riktigt förstod. Jag har även då fått Mikkeller i plus utan problem (innan det ingick). Lite ledsen att jag slapp betala, 6 a 15000 är ju 90000 poäng.

På SK983/984 ingår det numera fria drycker i SAS GO efter många klagomål från Japanska resenärer.

På SK983/984 ingår det numera fria drycker i SAS GO efter många klagomål från Japanska resenärer.

Dette har vært kjent ganske lenge - det ble innført 01 April. Trodde det var omtalt i en eller annen tråd ett eller annet sted her (men siden det er så mange tråder så er det litt vanskelig å vite helt hvor alt er :p ).

Dette har vært kjent ganske lenge - det ble innført 01 April. Trodde det var omtalt i en eller annen tråd ett eller annet sted her (men siden det er så mange tråder så er det litt vanskelig å vite helt hvor alt er :p ).
Problemet är väl att de valde just det datumet för införandet.... Jag avskrev det som ett spök/skämt

Toppen