Senaste nytt

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer

Blev nyligen erbjuden nötter som "förfriskning" i PLUS EWR->ARN. Frågade snällt om jag kunde få chips istället. -Nej, chips ingår bara i PLUS inrikes ?!?. Blev paff och började fundera på om jag hört rätt ? Ja det hade jag.

Det här låter ju helt absurt...även om det är tänkt att det är nötter som ska serveras hade jag som serveringspersonal begått ett regelbrott i detta läge och bytt mot en chipspåse...det här känns som något som hade gått bra i flera bolags ekonomikabiner, och detta ska alltså vara en produkt i premium economy-segmentet..!? :eek:

Blev nyligen erbjuden nötter som "förfriskning" i PLUS EWR->ARN. Frågade snällt om jag kunde få chips istället. -Nej, chips ingår bara i PLUS inrikes ?!?. Blev paff och började fundera på om jag hört rätt ? Ja det hade jag. Pinsamt SAS. Kommer jag betala för PLUS igen på longH, troligtvis inte..
Kanske man försöker få ner vikten på passagerarna, för att spara bränsle ?
Haha, det är så sjukt.

Se till att klaga på detta, då kan du få 15 000 EB-poäng.

Galenskaperna vet inga gränser. Smoothie inte (längre?) gratis i SAS Plus på långlinjer | Sida 13 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Blev nyligen erbjuden nötter som "förfriskning" i PLUS EWR->ARN. Frågade snällt om jag kunde få chips istället. -Nej, chips ingår bara i PLUS inrikes ?!?. Blev paff och började fundera på om jag hört rätt ? Ja det hade jag. Pinsamt SAS. Kommer jag betala för PLUS igen på longH, troligtvis inte..
Kanske man försöker få ner vikten på passagerarna, för att spara bränsle ?

Bara skriv en klagolåt så de får hosta upp poäng.. de MÅSTE ju lära sig till slut?

Skrev faktiskt ett konstruktivt mail till dem om helheten i deras märkliga PLUS produkt där en obetydlig detalj som chips avgör att man gärna INTE väljer SAS på P-economy långflygning igen. Undrar hur man behandlar nöt allergiker som vägras chips? Dom kanske får smothie, nej just det..

Vet ni vad jag fick till svar av SAS. Blaha blaha vidarebefordar till rätt person-> 2000 Eurobonus poäng rikare. Tänker inte köpa chips för dem.

Skrev faktiskt ett konstruktivt mail till dem om helheten i deras märkliga PLUS produkt där en obetydlig detalj som chips avgör att man gärna INTE väljer SAS på P-economy långflygning igen. Undrar hur man behandlar nöt allergiker som vägras chips? Dom kanske får smothie, nej just det..

Vet ni vad jag fick till svar av SAS. Blaha blaha vidarebefordar till rätt person-> 2000 Eurobonus poäng rikare. Tänker inte köpa chips för dem.
Haha, mutorna tar aldrig slut.

Sanslöst... har säkert avhandlats ett antal ggr vad texten säger men vad definieras chips som? Intressant att de inte alls egentligen nämner "dryck" till maten så det är väl bara en tidsfråga innan någon förivrrad kabinpersonal skall ta betalt även i PLUS eller är det kanske det som gäller fom nu?
  • Vi bjuder på en härlig varm måltid. Din resa i SAS Plus (som endast gäller för flygningar utförda av SAS) inleds med att vi serverar en drink och snacks före middagen. Till middag serveras förrätt, varmrätt (du får välja mellan två alternativ), samt en god dessert med kaffe eller te. Mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. Före landning serveras en lättare kall eller varm måltid eller frukost.

Toppen