Senaste nytt

Fredagstråden™

Har haft en ganska märklig kväll här i Rom... Fick veta att en fd studiekamrat, nu boende i Narvik, befann sig i staden, så jag slängde iväg ett Facebookmeddelande. Extra kul att ses här, då vi missade varandra när jag var i Narvik häromsistens. Vi strålade samman på en restaurang i Trastevere, drack lite vin och hamnade sedan på efterfest hos ett gäng glada norskor från bordet intill som min kompis och hennes pojkvän träffat tidigare under dagen och som av en slump var på samma restaurang. De hyrde en lägenhet i samma kvarter, så vi hamnade allihop på deras terrass!

Helt underbart att ett italienskt hotell har Tuborg Green i minibaren... Något jag ibland förvånar mig över är att man förringar sina inhemska produkter. Just nu hade jag hellre sett en Peroni än en Tuborg. :p

Apropå de glada norskorna jag träffade på terrassen i Rom... Det visade sig att ett par av oss skulle åka hem samma dag, via OSL. Vi insåg också att vi satt på samma rad. Jag hade 4D och de andra två hade 4E och 4F. En av dem var EBG. Jättekul, tyckte vi - tills det visade sig att de skulle åka med Norwegian och jag med SAS... :(

Startat upp tråden för denna fredag. Closing meeting med kund väntar för att följas upp med lite tårta i loungen i OSL. Ikväll blir det att fira lite med tjejen då vi sålde vår lgh igår.

Helgen bjuder annars mest bara på träning, stressen inför maran bara växer

Trevlig helg

Det där med MySQL-bakgrund; man ska åtminstone veta vad en transaktion är, vilket kanske säger något om de som har sökt hittills...

Men herre gud! Om folk inte vet hur man ska tweaka alla buffrar på rak arm eller inte kan alla trix för att optimera frågor är väl en sak, men vet man inte vad en transaktion är ska man nog inte pyssla med databaser, än mindre påstå att man kan något om dem.

Själv sitter jag på CDG på väg hem från LOS. Ska bli skönt att ha lite långhelg och förhoppningsvis få prova lite nya roliga powertools som är inhandlade men ännu inte testade. Sedan stundar också deklaration och en bunt reseräkningar, vilket känns mindre kul, men måste göras.

Strålande solsken på en härlig fredag. Här blir det ett lugnt avslut på veckan och kanske lite firande med anledning av företagets resultat och nya kunder. :)

Snart lämnar jag "underbara" Ryssland för en långhelg med badrumsrenovering. Tur att man har en svärson som är golvläggare :cool:

Sitter på kontoret, har möte snart sen hem o packa inför två veckor on the road :)

LH 727 ser full ut idag, men ska försöka uppgradera ändå... men jag hoppas inte på för mycket, är nöjd bara jag inte får någon stökig stolsgranne bredvid mig.

Sitter på kontoret i Stockholm. Helgen går också åt att fortsätta firande av Senator 4.0. Jag och en nära barndomsvän från Norge har hyrt en stor lokal i morgon och kör 2 x 4.0 med 63 gäster. Så storstaden invaderas av norrmän som bor på Hilton Slussen. Ibland är det bra att ha kontakter så man kan får bra priser :p

Stort tack till Businessclass.se medlem RVarttinen som öppnade upp ögonen för Monks på Wallingatan. I kväll blir det förfest med 16 gäster där

Sitter, liksom en del andra här, på kontoret och kollar ut på en riktigt fin fredag. När dagen väl slutar har jag långhelg tills onsdag där jag absolut inte har ett dugg inplanerat. Känns... konstigt! Dock fördriver jag tiden denna lugna dag med att försöka lära mig ITA Matrix lite bättre.

Toppen