Senaste nytt

Fredagstråden™

Sista fixar på kontoret.. sedan dags att dra in till stan' (Sthlm) och träffa den bättre hälften för någon aktivitet. Helgen vigd åt "domestic maintenance" och lite träning.

Ja, bokad för en bioupplevelse på lördag som skulle kunna bli ett kort litet reportage som detta forum kanske skulle kunna uppskatta... :)

Inledde min vecka med att ta min nya mobil i besiktning. Det blev en Xperia Pro den här gången. Verkar stabil än så länge. Blev urless på min X10 mini pro som körde omstartssekvens upp till 6 gånger innan den tyckte att det var läge att komma ut på nätet.
Dock verkar det inte ha kommit root till senaste firmware 4.0.2.A.62, så man får tydligen slänga in den gamla versionen och roota den. Tror jag avvaktar ett tag med det, då det inte är någon panik för mig med det än. Men det finns lite skräp installerat som jag skulle vilja bli av med.
Sedan har ju uppdateringen till Android 4.0 börjat köras ut nu också... Man vill ju inte göra om processer i onödan.

Förutom att roa mig med att deklarera så får vi besök från Wien i helgen, så det måste städas hemma samt att jag har en hel del att göra på kontoret som måste vara klart till måndag, för då börjar jag ta mig ner till Malaga för 12 dagars semester.

Trevlig helg!

Blir sista helgen på landbacken för mig på ett bra tag. Fick reda på att jag ska mönstra på nästa båt(25000 ton tankbåt:cool:) på måndag i Oslo! Hade hoppats få en flygpåmönstring, men det blev hyrbil istället... Ganska surt eftersom min pointbooster går åt pipan då :( Jaja... Världen går inte under för det :)

Trevlig helg!

Tillbaka från Hong Kong vilket även innebar att jag lyckades återkvala till BAEC-gold på 800 TP-nivån, med en marginal på 80 TP, hur hade jag räknat där:D

Helg med fru och barn hos svärmor. Välbehövligt efter en NYC-resa med dem. Nu sotas BOSE-systemet ur medan ett glas med Beringer Chardonnay Sonoma 2010 töms redan innan sextonslaget. I helgen kommer de närmsta vännerna och höstresan till Tibilisi ska bokas.

Spelas just nu: VNV Nation, albumet Automatic. Fem boardingkort av fem.

Trevlig helg!

Ganska lugn fredagkväll då det är arbetsdag imorgon pga ledig "klämdag" på måndag. Första mötet drar igång 7:00 och innan det frukost med chefen. Jag lär ju inte bli långvarig på kontoret efter mötena är genomförda iaf. :)

På måndag bär det av hem till Götet via PEK och IST och tänkte prova Turkish gratis sightseeing i Istanbul för oss med lång transfer. Någon som provat?

Trevlig helg!

Toppen