Senaste nytt

Fredagstråden™

Gräsänkling hemma då frun går jour. Ser fram emot Valborgsbal i Uppsala på måndag.

Det låter trevligt! Befinner mig själv i Uppsala över valborg, blir dock ingen bal för mig.

Eftersom det finns risk för att valborgsfirandet inte blir de mest hälsosamma dagarna under året så blir det en lugn helg. Gymmet strax och lite film på det. Ser också fram emot att pröva Aspire Lounge by Servisair på HEL på söndag. Såg att det efterlystes lite bilder på Flyertalk, så skall försöka knäppa några.

Hoppas på en bra helg. i dagarna två blir det 48h i Örebro följt av kvalborg och valborg i uppsala. Nu hoppas jag bara att jag ska orka med 4 fest dagar i rad :)

Blir sista helgen på landbacken för mig på ett bra tag. Fick reda på att jag ska mönstra på nästa båt(25000 ton tankbåt:cool:) på måndag i Oslo! Hade hoppats få en flygpåmönstring, men det blev hyrbil istället... Ganska surt eftersom min pointbooster går åt pipan då :( Jaja... Världen går inte under för det :)

Trevlig helg!
Hade det inte vart billigare flyga upp än hyrbil då?...

Trevlig helg alla, själv ser det ut bli lugn helg hemma med familjen, hoppas regnet kan hålla sig borta. Förhoppningsvis lite löpning, 2 veckor till Gbg varvet

Hade det inte vart billigare flyga upp än hyrbil då?...

Man tycker ju det... Men det verkar vara mer komplicerat än så. Så här ligger det till; hyrbilen hämtas ut på KLR, körs upp till Göteborg där en i besättningen hämtar mig. Vi åker upp till Uddevalla där vi byter till rederiets tjänstebil med två ytterligare besättningsmedlemmar. På vägen upp till Oslo hämtar vi upp ytterligare en i besättningen. Puh, hade varit enklare att flyga.

Är även ganska bitter över att de flesta i min klass någon gång fått en flygpåmönstring. Trots att jag är den, utan tvekan, mest flygintresserade har jag aldrig fått någon... :(

Det blir weekend i London...

[video=youtube;BH3HvYsSmtU]http://www.youtube.com/watch?v=BH3HvYsSmtU[/video]

Last edited:
Efter jobbet kom man hem till SM i byggdamm 2012, bara börja dammsuga och skura lite snabbt. Vidare ut till Mio för att köpa nya köksstolar samt åka till tapetbutiken och beställa nya tapeter. Hallen är ehlt utriven och vardagsrummet används som avlastningsyta för allt bråta som slogs ut från hallen. Blir nog någon vända till tippen i helgen för att dumpa skräpet så de kan lägga golv på måndag.

Om det är någon som känner för att spackla och fixa till betongväggar så får ni gärna komma och leka, bira finns i kylen och pizza 2 minuter bort :)

Men herre gud! Om folk inte vet hur man ska tweaka alla buffrar på rak arm eller inte kan alla trix för att optimera frågor är väl en sak, men vet man inte vad en transaktion är ska man nog inte pyssla med databaser, än mindre påstå att man kan något om dem.

Ja, det tyckte vi också...

Om det är någon som känner för att spackla och fixa till betongväggar så får ni gärna komma och leka, bira finns i kylen och pizza 2 minuter bort :)

Hade jag inte varit bortrest nästa vecka så hade det kunnat vara kul. Har man rätt verktyg är det snabbt gjort och det är skojiga maskiner att leka med.

Du vill hyra en Flex giraff eller ännu hellre en Festool Planex. Dessa slipar sitter på en lång hals och gör det enkelt att slipa väggar och tak. Kopplade till en bra byggdammsugare blir det inte mycket damm heller. Jag vet att Cramo hyr ut Flex till vettiga priser men tyvärr känner jag inte till någon som hyr ut Festool. Har funderat på att köpa en Planex, men jag har inte kunnat motivera det ännu då jag inte har några väggar/tak som den behövs till.

Tidig morgon i ett ännu disigt Köpenhamn. Slottsweekend väntar på Dragsholms slott på västra Jylland, välbehövlig vila efter en hård vecka. Köket sägs vara topp tio i Danmark. Trevlig helg alla!

Du vill hyra en Flex giraff eller ännu hellre en Festool Planex. Dessa slipar sitter på en lång hals och gör det enkelt att slipa väggar och tak. Kopplade till en bra byggdammsugare blir det inte mycket damm heller. Jag vet att Cramo hyr ut Flex till vettiga priser men tyvärr känner jag inte till någon som hyr ut Festool. Har funderat på att köpa en Planex, men jag har inte kunnat motivera det ännu då jag inte har några väggar/tak som den behövs till.
Bosch blå?

Toppen