Senaste nytt

Fredagstråden™

Just installerat mig i Fuengirola på Costa del Sol för de närmaste 10 dagarna.
Solen skiner, men det har tydligen varit skitväder innan idag. Gick ut på balkongen och klev rakt i en vattenpöl...

Trodde jag skulle vara ensam i Y när jag kollade seatingen, men det dök upp 12 ryssar... Jag satt på 1D och det var enda Y-raden i bussen där alla stolar var upptagna, så jag flyttade bak och fick 2D och resten för mig själv.
Bra service genom hela flygningen. Innan jag ens hade hunnit avsluta första champagnen (Pommery), så hade de satt en ny på bordet. :)
Man skulle kunna referera Y idag som pusiness class (uttalat "pissnisse klass"), då det var konstant trafik till toaletten där framme. :)

Nu blir det ut på byn och kolla läget. Två år sedan sist. Ny station för lokaltåget vid flygplatsen så man slipper gå i en evighet och man kunde betala med kreditkort (DC, MC, Amex, Visa mm) och inte bara cash, som tidigare.
Dock vägrade automaten att ta mitt Amex, trots att det stod att det skulle gå. Problemet var nog chipet...

När jag läste Fuengirola, är jag bara tvungen att rekommendera två restauranger av (enligt mitt tycke) världsklass.

Den ena, La Langosta ligger i Fuengirola. Den såg ut som en riktig sylta vill jag minnas, men kanonmysig med varm och genuin service. Hummersoppan jag åt där sitter fastbränd i mitt minne trots att det var 6 år sedan jag var där.

Den andra, El Padrastro ligger iofs uppe i bergbyn Mijas, men är väl värt ett besök. Är det fint väder, och man sitter ute i "trädgården" bjuder det på en formidabel utsikt över Fuengirola. Fantastiska viner och 5-stjärnig mat, en av mina bästa middagar någonsin vill jag påstå.

Som sagt, många år sedan jag var nere på solkusten, så jag kan inte garantera att dom håller samma klass eller om den ens finns kvar. Men lyckades googla fram deras hemsidor åtminstone.

El Padrastro Restaurante Bienvenido a nuestra pagina web

la langosta

När jag läste Fuengirola, är jag bara tvungen att rekommendera två restauranger av (enligt mitt tycke) världsklass.

Den ena, La Langosta ligger i Fuengirola. Den såg ut som en riktig sylta vill jag minnas, men kanonmysig med varm och genuin service. Hummersoppan jag åt där sitter fastbränd i mitt minne trots att det var 6 år sedan jag var där.

Den andra, El Padrastro ligger iofs uppe i bergbyn Mijas, men är väl värt ett besök. Är det fint väder, och man sitter ute i "trädgården" bjuder det på en formidabel utsikt över Fuengirola. Fantastiska viner och 5-stjärnig mat, en av mina bästa middagar någonsin vill jag påstå.

Som sagt, många år sedan jag var nere på solkusten, så jag kan inte garantera att dom håller samma klass eller om den ens finns kvar. Men lyckades googla fram deras hemsidor åtminstone.

El Padrastro Restaurante Bienvenido a nuestra pagina web

la langosta

Nu har vi förvisso lämnat Costa del Sol för Costa Blanca men utöver Bwans tips kan jag rekommendera Tragabuches i Ronda. Har uppenbarligen tappat den stjärna man tidigare hade i Guide Michelin men en väldigt trevlig upplevelse i annars turisttäta Ronda. Restaurante Tragabuches Ronda - Cocina creativa Andaluza

Vill det sig väl i helgen får jag min första "privata" flygupplevelse i en Diamond-kärra. Vi siktar på BMA-VBY och lunch på 50 kvadrat. Har aldrig flugit privat på detta sätt så räknar med en stor upplevelse.

Diamond Aircraft

Vill det sig väl i helgen får jag min första "privata" flygupplevelse i en Diamond-kärra. Vi siktar på BMA-VBY och lunch på 50 kvadrat. Har aldrig flugit privat på detta sätt så räknar med en stor upplevelse.

Diamond Aircraft

Kul! Vilken modell handlar det om? Antar att det inte är D-Jet (dock ser den mycket trevlig ut på länken du skickade:D)

Nu är jag verkligen en amatör men den här modellen ska det vara: Diamond Aircraft, DA40 D DiamondStar.

Det är väl närmast en tidigare version av denna:

Why Buy DA40 XLS | Diamond Aircraft

Finns uppenbarligen några placerade på BMA som används i flygutbildning!

Ska avnjuta 2 av världens bästa resturanger under dom kommande dagarna.
Ikväll bär det av till Rest Noma i Danmark och på Tisdag till Spanien och till resturang El Celler De Can Roca.

Har en ytters matintresserad kollega som styrt upp bord på dessa ställen och han bjuder..:)

Mums..

Ska snart hoppa in i bilen, är i Tyskland på väg hem från Champagne. bilen är lastad med ca 50 lådor ädla drycker samt lite annat smått och gott, foie gras mm. Vi är två som delar på lasten så vi har handlat för husbehov för en tid framöver. Hoppas på en lugn dag i trafiken genom Tyskland innan vi tar färjan från Kiel till Göteborg.

Är hemma i Götet igen! Yippii!! :)
Får hoppas på vettigt väder i helgen och de kommande två veckorna för jag tänkte försöka vara lite ledig och förbereda för flytten hem i oktober.

Kanske drar ner till Berlin nästa helg för en snabbvisit hos en polare, någon som har en lagom prisad omväg man kan ta med *A? :)

Trevlig helg!

Toppen