Bwan
Medlem
Just installerat mig i Fuengirola på Costa del Sol för de närmaste 10 dagarna.
Solen skiner, men det har tydligen varit skitväder innan idag. Gick ut på balkongen och klev rakt i en vattenpöl...
Trodde jag skulle vara ensam i Y när jag kollade seatingen, men det dök upp 12 ryssar... Jag satt på 1D och det var enda Y-raden i bussen där alla stolar var upptagna, så jag flyttade bak och fick 2D och resten för mig själv.
Bra service genom hela flygningen. Innan jag ens hade hunnit avsluta första champagnen (Pommery), så hade de satt en ny på bordet.
Man skulle kunna referera Y idag som pusiness class (uttalat "pissnisse klass"), då det var konstant trafik till toaletten där framme.
Nu blir det ut på byn och kolla läget. Två år sedan sist. Ny station för lokaltåget vid flygplatsen så man slipper gå i en evighet och man kunde betala med kreditkort (DC, MC, Amex, Visa mm) och inte bara cash, som tidigare.
Dock vägrade automaten att ta mitt Amex, trots att det stod att det skulle gå. Problemet var nog chipet...
När jag läste Fuengirola, är jag bara tvungen att rekommendera två restauranger av (enligt mitt tycke) världsklass.
Den ena, La Langosta ligger i Fuengirola. Den såg ut som en riktig sylta vill jag minnas, men kanonmysig med varm och genuin service. Hummersoppan jag åt där sitter fastbränd i mitt minne trots att det var 6 år sedan jag var där.
Den andra, El Padrastro ligger iofs uppe i bergbyn Mijas, men är väl värt ett besök. Är det fint väder, och man sitter ute i "trädgården" bjuder det på en formidabel utsikt över Fuengirola. Fantastiska viner och 5-stjärnig mat, en av mina bästa middagar någonsin vill jag påstå.
Som sagt, många år sedan jag var nere på solkusten, så jag kan inte garantera att dom håller samma klass eller om den ens finns kvar. Men lyckades googla fram deras hemsidor åtminstone.
El Padrastro Restaurante Bienvenido a nuestra pagina web
la langosta