Senaste nytt

Fredagstråden™

"Mutter och skruv". Ibland drabbas man av sin senfärdighet. Det börjar bli dags att boka hotell för vistelsen i Hong Kong i april. Av en ren tillfällighet upptäckte jag att "govermental rate" på club level på Ritz Carlton i Shenzhen låg på knappa 1400 RMB/natt (ungefär lika mycket i SEK) på en week-end. Det såg ju trevligt ut så jag kände mig väldigt frestad att testa en week-end på club level för ett vrakpris. Och när jag kollade igår:mad::mad::mad: borta. Konklusion: slå till direkt på priser som är för bra:D

"Mutter och skruv". Ibland drabbas man av sin senfärdighet. Det börjar bli dags att boka hotell för vistelsen i Hong Kong i april. Av en ren tillfällighet upptäckte jag att "govermental rate" på club level på Ritz Carlton i Shenzhen låg på knappa 1400 RMB/natt (ungefär lika mycket i SEK) på en week-end. Det såg ju trevligt ut så jag kände mig väldigt frestad att testa en week-end på club level för ett vrakpris. Och när jag kollade igår:mad::mad::mad: borta. Konklusion: slå till direkt på priser som är för bra:D
Vad kan hända om någon önskar se en govID? Sen får man väl ingen upgrade som HHG vid GOV bokning, eller cyklar jag?

Vad kan hända om någon önskar se en govID? Sen får man väl ingen upgrade som HHG vid GOV bokning, eller cyklar jag?

Som anställd vid svenskt universitet eller högskola så kan man få ett försäkringsbevis vid utlandsresor (gäller nog alla statsanställda) och det har aldrig grymtats när jag visar det. Men är man inte statsanställd eller kan visa upp något som tyder på det, misstänker jag att man ligger pyrt till. För övrig brukar jag se att det är ungefär samma priser om jag kryssar "governmental rate" på hotellens hemsidor, eller om jag går via vår resebyrås hemsida där man får upp statliga avtalspriser. Säga vad man vill, men staten har ju viss "inköpstyngd":)

När det gäller upgrade så har jag fått det på Courtyard i HKG tack vare mitt guldkort på Marriott.

Tillbringar helgen i Umeå, på hotell Uman med frugan. Kollade faktiskt up govermental rate (är Universitetsanställd), tyvärr så kunde de inte matcha hotellets eget weekenderbjudande som låg ca 15% lägre

Tillbringar helgen i Umeå, på hotell Uman med frugan. Kollade faktiskt up govermental rate (är Universitetsanställd), tyvärr så kunde de inte matcha hotellets eget weekenderbjudande som låg ca 15% lägre

Kan ju varierar ganska kraftigt det där. Tror att jag fick några hundralappar billigare på Radison i Gbg och Sthlm. Men en fördel är att man ibland kommer åt de priser som kräver att man t ex bokar och betalar 3 veckor i förväg, men när man bokar till govermental rate kan man boka av samma dag som ankomstdag.

Åker Alependeln in mot Göteborg. Denna gång var det ett tåg med stjärnhimmel, vilket fick mig att med glädje minnas F på TG's Boeing 777-300ER (den med sviterna) mellan Tokyo och Bangkok för snart två år sedan.
Nu blir det öl med en kollega då kvällens arbetspass blev inställt!

Attachments

• DSC_5621.jpg
    DSC_5621.jpg
    203,2 KB · Visningar: 233
  • DSC_5617.jpg
    DSC_5617.jpg
    200,5 KB · Visningar: 221
  • DSC_5618.jpg
    DSC_5618.jpg
    197,4 KB · Visningar: 230
Nu när det snart är fredag och jag numera kan se hur många poäng jag fått på senaste året och antalet resor får jag väl säga att det var nära att jag gjorde det på poäng...

sas.se.EBG.2013.jpg

Bor på Radisson Phuket Cape Panwa den här fredagen och är mycket nöjd med uppgradering (CC gold) till 115 kvm svit med ok utsikt.

F&F rate på 2500 THB.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    127,2 KB · Visningar: 340
Toppen