Senaste nytt

Fredagstråden™

Haha! Nej, ingen försovning här... Har lyckats ta mig till flygplatsen nu och hoppas att checkin öppnar snart. En Ipren gjorde susen så långt. Ser fram mot andra bedövningsmedel när jag kommit ombord. :)

Och där gick min Macbook air sönder... Den vägrar starta efter laddning, så nu är jag förpassad till en gammal Imac :(

Och min Macbook dubbelklickar hela tiden, vilket ju blir jättesmidigt.... Grrr!
Blir att reparera volymen när jag kommer hem och se om det hjälper. Annars lär väl mitt Amex gråta...

Thai levererade idag! Skönt att vi bara var 2 pax i F (SYD-BKK). På nervägen var det fullt så när som på 2 stolar. Personlig service hela vägen med namntilltal och hela faderullan. Imorgon blir det SQ för hela slanten ner till Jakarta. Ser fram mot att besöka Private Room, fast med mina två skadade fötter lär det väl ta en timme att ta mig dit.... Trodde jag skulle smälla av i SYD idag när jag skulle till gate 51 och loungen där bredvid.

Och min Macbook dubbelklickar hela tiden, vilket ju blir jättesmidigt.... Grrr!
Blir att reparera volymen när jag kommer hem och se om det hjälper. Annars lär väl mitt Amex gråta...

Min vaknade slutligen till liv med Shift + ctr + alt + power... Väldigt lättad; en utgift på 15k behövs inte direkt nu:p

Imorgon blir det SQ för hela slanten ner till Jakarta. Ser fram mot att besöka Private Room, fast med mina två skadade fötter lär det väl ta en timme att ta mig dit.... Trodde jag skulle smälla av i SYD idag när jag skulle till gate 51 och loungen där bredvid.
Ska bli spännande att höra dina intryck från The Private Room.

Jakarta-planen avgår väl från terminal 2 på Changi om jag inte misstar mig vilket innebär att du måste åka tåg till terminal 3. Det finns två olika tåg mellan terminal 2 och terminal 3, se till att ta det tåget som går i närheten av F-gaterna i terminal 2, det stannar bara ett stenkast från rulltrappan upp till Singapore Airlines lounger/The Private Room. Tar du "fel tåg" får du en bra bit att gå, det är en skaplig promenad även utan stukade fötter.

Ska bli spännande att höra dina intryck från The Private Room.

Jakarta-planen avgår väl från terminal 2 på Changi om jag inte misstar mig vilket innebär att du måste åka tåg till terminal 3. Det finns två olika tåg mellan terminal 2 och terminal 3, se till att ta det tåget som går i närheten av F-gaterna i terminal 2, det stannar bara ett stenkast från rulltrappan upp till Singapore Airlines lounger/The Private Room. Tar du "fel tåg" får du en bra bit att gå, det är en skaplig promenad även utan stukade fötter.

Jag har gått från terminal 3 till terminal 2 hela vägen genom terminal 1. :eek:

Singapore Changi terminal plan.jpg

Toppen