Hej på er!
Nu är jag i Sydney, på väg norrut. Har haft underbara två veckor på Cook Islands nu...
Men saker kan förändras:
Ramlade just innan bagageutlämningen ikväll och stukade BÄGGE fötterna ordentligt. Bara det är ju värt ett pris i sig...
Känner mig just som en åldring med rollator.
Flyger till Bangkok imorgon, och det blir ju intressant. Som tur är kan jag iaf lägga upp benen under resans gång och bedöva mig med skumpa...
Hur det gick till?
Glömde en sak ombord, jäktade tillbaka till utgången och fick tag i allt och sedan tillbaka till passkontrollen.
Därefter slant jag ner för trappan (vem i hela världen designar en brant trappa just innnan bagageutlämning på en flygplats?) till bagageutlämningen. Tog lite bilder på skapelsen, men security kom fort som f-n och hotade mig och tvingade mig radera bilderna. Ska kolla upp detta med mina kontakter här när jag kommer hem. Om det visar sig att de har fel så kommer de få ont i huvudet... Finns inga skyltar om fotoförbud där jag var.
Satt ner och tog igen mig, hämtade bagaget och sedan körde de ut mig genom hela alltet medelst rullstol.
Hade tänkt ha en kväll i Sydney city, men den gick bort. Dessutom stal någon mitt American Expresskort efter en strulig incheckning på hotellet, så det blev en enda skitröra av alltihop... Har dock ett Amex till, så efter ett samtal med hotellets telefon ( eftersom mitt australiensiska kort tog slut efter att ha ringt hotellet och försöka förklara var de skulle hämta mig) som jag fick låna, så spärrade de mitt tappade och aktiverade mitt GoldCard som jag inte använt sedan det förnyades.
Bra med ett backupkort ibland!
Så kan det gå till...
Nu ska jag åka Bangkok-Singapore-Jakarta-Singapore-Ho Chi Minh City-Bangkok-Frankfurt-Stockholm innan jag kommer hem på torsdag. Tror att mina fötter ska vara ok till dess, men i värsta fall får man väl starta arbetsveckan med färdtjänst...
Trevlig helg allihop!