En händelsefri lördag följde efter, som planerat småfix hemma med trapphuset som renoveras helt oplanerat, jag snickrar, frugan spacklar, slipar, gör om. Blå bosch regerar(agehall

), dammfri och snabbt. Lagar barnens favorit pyttepanna med strimlad lövbiff och färska rödbetor kokade igår kväll. Medans limmade fanerskivorna torkar åker jag sen till köpcentrum där köps nya snickarbyxor och följande samtal uppstår i en av butikerna:
- Oj, det här kortet är tungt, har aldrig sett sånt, vad är det?
- Kreditkort.
- Det har ju inget chip, vi tar inte sånt.
- Skojar du? Tar du inte betalt för varor heller?
- Vänta nu, det är ologiskt, men min chef sa att våran maskin kan inte signera.
- Det är sant, köparen gör det. Här knappar du(tryck, tryck, utskrift), här är leg, har du penna?
- Men du har ju inget personnr här, vad säger skatteverket? Nej, det går inte...
- De bryr sig inte varför jag köper en trumpet, det går bra, vi är väl inte i polisstat. Signaturen på kvittot är för mig, inte för er.
- Hm, jag vet inte...(med mystisk röst) vem är du?
- det är hemligt, men bara du får veta: en kund med kort.

Då med denna hemlighetsfulla leende går jag till affaren mittemot och köper ett par ecco Berlin gtx för att anpassa mig till nya reglementet att få boarda SK plan. Enligt denna
memo. Just nu är det REA på ecco nu om ni är intresserade.
Nu får ni föreställa lite mig: orakad i 3 dagar, snickarbyxor, spår av spackel på skorna och allt toppas med OCC keps.
Och jag som trodde i morse att det var fredag. Jetlag