Senaste nytt

Fredagstråden™

På Arlanda ,alldeles för tidigt, och inväntar nattflygning mot Istanbul. En förmiddag i Istanbul innan jag flyger TK C till London. En kväll/natt i London innan det blir BA C till Stockholm.. Om jag inte får någon sömn på planet nu så blir det 36h innan sömn i London!

Så tar du red-eye flight till Istanbul alltså? Lycka till med sömnen! ;)

Själv är jag på tunnelbanan in till Istanbul.
Jag skall övernatta på ett hotell i Sultanahmet område.

100min försening också.... Precis vad man behövde

Stackare. :(
Det är kanske bäst att du går till Turkish Airlines CIP lounge i Istanbul när du kommer fram och ta en tupplur på vilorummet.
Det blir inte så mycket tid i stan om det blir nästan två timmars försening.

F.ö. det är i alla fall inte kallt i Istanbul. Jag tippar att det är runt 10-14 C.

Stackare. :(
Det är kanske bäst att du går till Turkish Airlines CIP lounge i Istanbul när du kommer fram och ta en tupplur på vilorummet.
Det blir inte så mycket tid i stan om det blir nästan två timmars försening.

F.ö. det är i alla fall inte kallt i Istanbul. Jag tippar att det är runt 10-14 C.

Inga problem! Träffade en polare på ARN som är påväg till Kairo... (via IST). Han jobbar alltså på UD i Kairo, så det är ingen semester (är inte direkt läge för det nu:p)

Jag går nog direkt till loungen ja :)

Gick upp 6 på morgonen, fixade nyponsoppan, bakade glutenfri muffins åt barnen och kokade risgröt(det riktiga, ingen fusk med flingor), eldade braskaminen, Barnkanalen på, väckte sonen vid 6.45. Han åt sin frukost, toppade med skinka och sen sakta smög in tillbaka i sängen igen. På min undran "hej, skolan då? Taxin kommer ju nu" hörs ifrån under täcken:
- Pappa, tack för frukosten. Det är LÖRDAG!

En händelsefri lördag följde efter, som planerat småfix hemma med trapphuset som renoveras helt oplanerat, jag snickrar, frugan spacklar, slipar, gör om. Blå bosch regerar(agehall :p), dammfri och snabbt. Lagar barnens favorit pyttepanna med strimlad lövbiff och färska rödbetor kokade igår kväll. Medans limmade fanerskivorna torkar åker jag sen till köpcentrum där köps nya snickarbyxor och följande samtal uppstår i en av butikerna:
- Oj, det här kortet är tungt, har aldrig sett sånt, vad är det?
- Kreditkort.
- Det har ju inget chip, vi tar inte sånt.
- Skojar du? Tar du inte betalt för varor heller?
- Vänta nu, det är ologiskt, men min chef sa att våran maskin kan inte signera.
- Det är sant, köparen gör det. Här knappar du(tryck, tryck, utskrift), här är leg, har du penna?
- Men du har ju inget personnr här, vad säger skatteverket? Nej, det går inte...
- De bryr sig inte varför jag köper en trumpet, det går bra, vi är väl inte i polisstat. Signaturen på kvittot är för mig, inte för er.
- Hm, jag vet inte...(med mystisk röst) vem är du?
- det är hemligt, men bara du får veta: en kund med kort. ;)
Då med denna hemlighetsfulla leende går jag till affaren mittemot och köper ett par ecco Berlin gtx för att anpassa mig till nya reglementet att få boarda SK plan. Enligt denna memo. Just nu är det REA på ecco nu om ni är intresserade.
Nu får ni föreställa lite mig: orakad i 3 dagar, snickarbyxor, spår av spackel på skorna och allt toppas med OCC keps.
Och jag som trodde i morse att det var fredag. Jetlag :D

Toppen