Senaste nytt

Fredagstråden™

Då var det dags att byta Australien mot Cook Islands. Nu väntar 6 dagar på Rarotonga samt 7 dagar på Aitutaki. Avgången med NZ60 från SYD är flyttad från 20:30 till 21:20 pga sent inkommande flyg. Men jag är inte bitter - det finns bubbel i loungen... :cool: Nyzeeländskt sådant förvisso, men riktigt gott!
Dessutom så kommer vi landa idag morgon i rena rama julottetid, så jag tar gärna nån timmes försening. Kommer ändå inte åt mitt rum förrän kl 12.

Ja jäklar, Agehall är på G nu, snart är även jag omsprungen i antal inlägg. Får man pluspoäng om man skriver artiklar och reportage också? ;)

Fast vi tävlar ju i olika kategorier - du är ju med i redaktionen, så jag ser det som att ni har en egen liga. :) Och ja, jag tycker du ska ha pluspoäng för att du skriver artiklar och reportage.

Senator och Agehall sitter på BC.se sociala HQ i Stockholm: Monks. Bättre middag på American Brasserie; andra chansen var mycket bra!

Det var otroligt bra faktiskt. Surf & Turf för hela slanten!

Agehall and Senator has left the building

Så här dagen efter kan man konstatera att varjen Senator eller jag kan räkna. Vi skulle gå till Monks för att ta en öl. Det slutade med 12 tror jag, och det märktes nu på morgonen... Det är först nu jag börjar vakna till liv igen.

Så här dagen efter kan man konstatera att varjen Senator eller jag kan räkna. Vi skulle gå till Monks för att ta en öl. Det slutade med 12 tror jag, och det märktes nu på morgonen... Det är först nu jag börjar vakna till liv igen.

Det var inte EN STOR öl då, du vet sådan man får i en 10 liters hink? :)

En festfri lördag för första gången på länge :) Bara hunden som gör mig sällskap ikväll...

Blir att skriva lite nyhetsartiklar för businessclass och titta på tv. För den som har Travel Channel så börjar nu programmet "Inside luxury travel"

Känner stor hemlängtan till Bergamo idag också :( Räknar pengar och kollar på lägenheter. Tyvärr är kassan och drömmarna inte riktigt i fas :p

http://www.casa.it/immobile-appartamento-bg-bergamo-23499530

Last edited:
Brorsan fyllde 30 år igår så idag blev det att gå på Galenskaparna och After Shaves föreställning 30-årsfesten på Lorentsbergsteatern med efterföljande middag på Hos Pelle. Fantastiskt rolig föreställning och middagen var fantastiskt god med välkomponerat vinpaket. Kan rekommendera Hos Pelle för en god middag i trevlig miljö.

Brorsan fyllde 30 år igår så idag blev det att gå på Galenskaparna och After Shaves föreställning 30-årsfesten på Lorentsbergsteatern med efterföljande middag på Hos Pelle. Fantastiskt rolig föreställning och middagen var fantastiskt god med välkomponerat vinpaket. Kan rekommendera Hos Pelle för en god middag i trevlig miljö.

Hos Pelle, yes! Klockrent.

Sitter med en First Class cocktail i Peacock Alley Bar på Waldorf Astoria och skålar till Businessclass.se Tack vare Hilton Gold blev det en uppgradering till Waldorf Towers där jag fick ett hörnrum på 40:e våningen med utsikt över Manhattan, två drinkbiljetter à 20$, tillgång till Astoria Lounge, privat Concièrge etc!

Har under dagen använt reseguiden om NYC för att besöka bland annat Top of the Rock och Macy's. New York är verkligen en favoritstad!

Fick precis mitt nya sim-kort hemskickat då jag bytt mobilabonnemang (äntligen). Enda problemet är att jag idag också tappat bort telefonen, vilket gör det hela ganska värdelöst. Då jag även hann byta till nya sim-kortet, som är ovaliderat, kan jag inte heller spåra den. Nästan komiskt...

Något som jag verkligen kan rekommendera dock är deras lunch. Kring 125kr och i 95% lika vällagad som A la Carte middag!

Toppen