Senaste nytt

Fredagstråden™

Blizzard warning utlöst, är hemma med en sixpack guinnes och The Flight på TV, har också lånat Heads in beds från bibblan.

henrik I, du kan gärna packa dina skidor och ta BA F till NYC. Snön och ett belyst spår har vi fixat åt dig, limited time only:

snow1.JPG

Just bumpat ner på SYD, en timme före tidtabell med NZ 61 från RAR. Nu står vi här och väntar.... Vad är vitsen med att landa tidigt om man inte får någon gate, undrar jag,,,,

Befinner mig i LUX över helgen och bor hos vänner här. EB award trip via CPH från ARN.
Smidig connection och trots tight tidtabell kom min prio märkta väska lätt med. Tycker CRJ kärrorna är rätt ok, gårdagens från Cimber.
Nollgradigt i LUX och en del snö. Skall bli goda måltider/viner och ett besök på Amerikanska krigskyrkogården och Gen Pattons grav. Sedär ett helgnöje för en WWII nörd. Trevlig helg alla!

Hej på er!

Nu är jag i Sydney, på väg norrut. Har haft underbara två veckor på Cook Islands nu...

Men saker kan förändras:
Ramlade just innan bagageutlämningen ikväll och stukade BÄGGE fötterna ordentligt. Bara det är ju värt ett pris i sig...
Känner mig just som en åldring med rollator.
Flyger till Bangkok imorgon, och det blir ju intressant. Som tur är kan jag iaf lägga upp benen under resans gång och bedöva mig med skumpa...

Hur det gick till?
Glömde en sak ombord, jäktade tillbaka till utgången och fick tag i allt och sedan tillbaka till passkontrollen.
Därefter slant jag ner för trappan (vem i hela världen designar en brant trappa just innnan bagageutlämning på en flygplats?) till bagageutlämningen. Tog lite bilder på skapelsen, men security kom fort som f-n och hotade mig och tvingade mig radera bilderna. Ska kolla upp detta med mina kontakter här när jag kommer hem. Om det visar sig att de har fel så kommer de få ont i huvudet... Finns inga skyltar om fotoförbud där jag var.
Satt ner och tog igen mig, hämtade bagaget och sedan körde de ut mig genom hela alltet medelst rullstol.

Hade tänkt ha en kväll i Sydney city, men den gick bort. Dessutom stal någon mitt American Expresskort efter en strulig incheckning på hotellet, så det blev en enda skitröra av alltihop... Har dock ett Amex till, så efter ett samtal med hotellets telefon ( eftersom mitt australiensiska kort tog slut efter att ha ringt hotellet och försöka förklara var de skulle hämta mig) som jag fick låna, så spärrade de mitt tappade och aktiverade mitt GoldCard som jag inte använt sedan det förnyades.
Bra med ett backupkort ibland!

Så kan det gå till...

Nu ska jag åka Bangkok-Singapore-Jakarta-Singapore-Ho Chi Minh City-Bangkok-Frankfurt-Stockholm innan jag kommer hem på torsdag. Tror att mina fötter ska vara ok till dess, men i värsta fall får man väl starta arbetsveckan med färdtjänst...

Trevlig helg allihop!

Tack, agehall!
Det hoppas jag också... :)
Någon sa förresten att Sukhumvit i Bangkok, där Radisson Suites ligger, är om inte världens längsta så iaf en av världens längsta gator. Känns ju gjutet... Tur att jag inte planerat in något maratonlopp då. ;)

Någon sa förresten att Sukhumvit i Bangkok, där Radisson Suites ligger, är om inte världens längsta så iaf en av världens längsta gator. Känns ju gjutet... Tur att jag inte planerat in något maratonlopp då. ;)

Ja, Radisson Suites Bangkok Sukhumvit ligger i soi (gränd) och den är ganska lång.
Från hotellet kan du åka tuk tuk men inte till hotellet, om du inte råkar att hitta hotellets tuk tuk.

Tack, agehall!
Det hoppas jag också... :)

Å andra sidan är ju inte taxi så dyrt. Se bara till att dom sätter på taxametern:D Hände mig en gång på typ 15 resor att man inte slog på mätaren. Men jag hade åkt sträcka några gånger tidigare. Så jag konststaterade surt att: Här har du 50 bath, det är 10 mer än vad det kostar, sen hoppade jag ut och gick in till till hotellet:cool:

Last edited:
Ibland gör man allt fel...
I röran igår glömde jag ställa om mobilklockan (då den stod på manuell tidsinställning), så när jag trodde att jag vaknade 08:30 så var den alltså 05:30.

Toppen