Senaste nytt

Fredagstråden™

Sitter här på kontoret och följer upp lite saker från veckan samt grubblar över varför i h-vete min huvudserver hemma börjat vägrar boota VmWare ESXi med 16GB ram. Nåja, den får nog bli nedgraderad till 12GB i helgen och sedan får jag flytta över lite prylar till någon annan maskin. Troligen har den fått för lite kärlek när jag rest för mycket sista tiden...

Hoppas även hinna installera en ny torktummlare i helgen så att vi hinner tvätta undan lite innan det är dags för en tur till Dubai nästa vecka.

I eftermiddag går flyget (Eco Extra med SAS) till CDG och Pariii! Kommer bli tre härliga dagar i goda vänners sällskap, plus lite lounge-häng såklart :D

Nu får man alltså SJ Prio poäng för att man åker med Swebus! Det är bara att tacka och ta emot så att man kan motivera att sitta på en buss i 3h från gbg-Helsingborg idag för en vistelse över helgen.

Nu får man alltså SJ Prio poäng för att man åker med Swebus! Det är bara att tacka och ta emot så att man kan motivera att sitta på en buss i 3h från gbg-Helsingborg idag för en vistelse över helgen.
Skriv gärna ett inlägg om det i SJ prio forumet så fler får reda på förändringen (jag hade självs inte en aning, men åker iofs inte så mycket buss).

Två dagar hemma för att ta hand om sjuk dotter. Tacken blev feber själv så ytterligare två dagar hemma för att ta hand om både mig och dotter. Frugan lämpligt nog borta på arbetsresa...

Båtupptagning i helgen, tvättas, putsas, täckas, byta olja och lite slitdelar, täcka alltihopa och "glömma bort" den fram tiill april...

Jaha, där halverades helgen. Tydligen måste jag vara i Lagos på måndag, så nu är det bara att börja leta och boka flighter för att få ihop alla möten nästa vecka. :(

Jaha, där halverades helgen. Tydligen måste jag vara i Lagos på måndag, så nu är det bara att börja leta och boka flighter för att få ihop alla möten nästa vecka. :(

En fråga till dig, agehall.

Finns det Visa on arrival i Lagos, Nigeria? Jag trodde mer eller mindre de flesta afrikanska länder kräver visum och det brukar vara mycket krångligt att ansöka också.

Båtupptagning i helgen, tvättas, putsas, täckas, byta olja och lite slitdelar, täcka alltihopa och "glömma bort" den fram tiill april...

Ja jag kanske borde ta upp min båt också :)
22772.500x300.jpg

Toppen