Senaste nytt

Fredagstråden™

Veckan började med att i måndags flyga BUD-ZRH-ARN med Swiss/SAS. Vi två var de enda passagerarna i en 4-radig C-kabin med SK mellan Zürich och Stockholm och det blev en väldigt trevlig flygning. Trevlig personal och bra service genom hela resan - tack SAS! :)
Blir dock aldrig klok på när det är säkerhetskontroll under transit i Schweiz. På resan till BUD var det ingen kontroll i GVA, men på hemresan via ZRH var det minsann dags. Blev lite stressigt, då vi inte hade räknat med det.
Sov i alla fall gott på Radisson Arlandia efteråt.

Tisdag morgon kämpade jag mig upp till 08.15-flyget till SFT, SK1012. Det visade sig att det var något radiofel på vårt plan, så de fick byta maskin, vilket gjorde att jag kom 30 min försent till mitt möte i Skellefteå. Typiskt, då det var enda gången på resan som jag faktiskt hade en tid att passa...
Flickvännen åkte ARN-KRN med allt vårt bagage som innehöll bl a 12 flaskor gott ungerskt vin. Alla överlevde... :)

Själv kom jag hem samma kväll med flyget LLA-KRN efter ett par goda öl på Bishops Arms i Luleå och sedan dess har det varit en vanlig arbetsvecka. Och det blir arbete till helgen nu också.

Själv kom jag hem samma kväll med flyget LLA-KRN efter ett par goda öl på Bishops Arms i Luleå och sedan dess har det varit en vanlig arbetsvecka. Och det blir arbete till helgen nu också.

Den här veckan har jag med varit på Bishops, men dagen efter dig om jag räknade rätt.

Nu är även denna vecka över och nu är det bara 3 månader kvar av detta år. Tycker inte det har hänt så mycket den här veckan med det har varit mycket att göra på jobbet så det kanske är därför jag inte gjort så mycket, sen var det ju inte så kul att vara på sjukhus i slutet av förra veckan.

Nu ser det ut som att jag kan få ledigt på fredag nästa vecka om jag jobbar nu på söndag, så funderar lite på att det är värt att åka till Stockholm på kvällen. Det känns som ett lite dyrt fredagsnöje att flyga ner och bo en natt på hotel och sen åka hem på lördagen.Men man kan ju hitta på något mer att göra den helgen så nu blev jag lite velig...

Statusuppdatering från helgen som var:
Fredagen var jobb fram till 15:30 för att sedan ta sig in mot Sthlm City och vidare färd till Stockholm Beer & Whisky festival ute i Nacka. Mycket god öl och whisky och en väldigt sen hemkomst som satte sina spår resten av helgen.
Lördagen spenderades i soffläge efter att ha vaknat vid 15:30. Söndagen var inte mycket bättre den.

På det igen nästa vecka för ett nytt besök på mässan men på lördagen istället, kommer nog bli galet mycket folk som vanligt en lördag men helt klart värt det.

Ja, då var det fredag igen. Och eftersom det var torsdag igår, så firade vi det med att äta portergryta på älg, ackompanjerat av ett Pomerolvin från 1994 som jag hittade efter lite botaniserande i vinhyllan. Vinet hade jag köpt i Paris för 11 år sedan och prislappen indikerade att det var före Eurons intåg i landet. Riktigt smaskigt!

När jag skådade ut genom fönstret imorse så såg det ut så här:

DSC02979_red.jpg DSC02981_red.jpg

Jag skulle ta mig 2 mil till morgonens arbetspass, men istället blev det att leta fram bilen under lager av snö. Det måste ha kommit några decimeter under natten. Dessutom hade jag tagit den tjänstebil som fortfarande hade sommardäck kvar, så trots skottningshjälp så blev det att ringa på hjälp för att komma till jobbet. Blev en halvtimme sen.
Visst, det är fint och ljust med snö till vintern (som enligt mitt tycke inte behöver börja riktigt än), men det behöver väl inte komma en årsförbrukning på en och samma gång!
Nåja, därefter gick strömmen och sedan la 3G-nätet till min mobil fullständigt av.
Nu verkar det mest vara regn i luften och det lovas frystemperaturer framöver. Det blir ju kul...

Till min stora glädje såg jag sedan att jag hade vunnit reserapportstävlingen! Tackar så mycket! :)

Trevlig helg till er alla och hoppas att ni som är på eventet i Stockholm får en härlig dag!

Last edited:
Sköna bilder Rob74, här i östersund med omnejd är det skrapning av rutor än så länge eftersom temperaturen är strax över nollan på morgonarna, men inte vitt än.
Snart kommer även kallare morgnar, då brukar flygplatsen ligga i dimma medan isen lägger sig, det brukar kunna bli lite förseningar för de tidiga planen ner till arn

själv lyssnar jag på jobbkollegor som ska flyga ner till arn ikväll, den ena checkade in på mobilen säte 18E, men den andra visste inte ens om att han kunde välja säte redan nu :)

Själv går ja på lite aw ikväll, imorrn bortbjuden på 35-årskalas (ska tydligen firas av nån anledning) o söndag bjuder på division 1 hockey (östersund-övik)

Övrig tid sitter ja o kollar på liten getaway några dagar vecka 45, har inte bestämt vart dock

Sitter och räknar ner till 16:00 då taxin kommer o tar mig till Grand Hotel och eventet ikväll. Tyvärr blir det taxi tillbaks till kontoret efteråt och sedan bilen hem. Så kan det gå om man bor 6mil söder om Stockholm :(

På besök i Salzkammergut i Österrike. Det var + 24 igår och idag är det vitt på bergen!
Väderleksrapporten meddelade upp till 70 cm snö på bergspassen...

Toppen