Senaste nytt

Fredagstråden™

Inte fredag idag, men det känns som om de två senaste dagarna kört om mig och jag först nu börjar fatta vad som hänt.
Det har varit långa arbetsdagar samt sena kvällar.
Goda vänner gifte sig igår, så det har varit en massa planerande. Flickvännen var Toast Madame och jag var enmansorkester.
Brudmarscher, allsång samt en del jag inte hade en aning om att jag skulle göra. Det blev en trevlig dag!
Parallellt med detta skulle kommande veckas resa planeras. Åker i kväll till Stockholm för en natt på Radisson Arlandia och imorgon vidare med SAS till GVA och sedan med Swiss till BUD.
Vi ska bl a besöka byn söder om Balatonsjön där min farmor bodde en gång i tiden och kolla upp lite mark där samt tillbringa en helg i Budapest. Förhoppningsvis blir det en tur till "Magyar Borok Háza" (Ungerska Vinernas Hus) i slottskvarteret. För fyra år sedan tillbringade vi ett antal timmar där med provsmakning av alla de sorter, inklusive Tokajer.
För två år sedan när vi var på återbesök hade de klappat igen pga finanskrisen. Men de lär visst ha öppnat igen... :)
Ska bli skönt med lite återhämtning efter den gångna veckan.

Är nu i Washington och åker hem på tisdag efter en hektisk semesterperiod med halvtaskigt väder. Tex har det regnat i Las Vegas när jag var där.

Jag har faktiskt råkat ut för regn i Death Valley när jag åkte igenom där 1998. Det var smått obehagligt, för regndropparna brändes nästan när man blev träffad.

Jag har hört att människan är det enda djuret som plågar sig för att det är så skönt efteråt, typ som att duscha kallt. Lycka till!
Haha är det sant? Helt galet egentligen. Men nog känns det förbaskat bra efteråt när man väl pressat sig igenom ett helt lopp.

Helt underbart löparväder i lördags eftermiddag förresten, och var riktigt härligt att spurta genom Gamla Stan/Skeppsbron för att sedan springa i mål vid Norrbro/Riksdagshuset med ett helt folkhav på båda sidorna som hejade på. Det kan man leva på ett tag... :)

Haha är det sant? Helt galet egentligen. Men nog känns det förbaskat bra efteråt när man väl pressat sig igenom ett helt lopp.

Helt underbart löparväder i lördags eftermiddag förresten, och var riktigt härligt att spurta genom Gamla Stan/Skeppsbron för att sedan springa i mål vid Norrbro/Riksdagshuset med ett helt folkhav på båda sidorna som hejade på. Det kan man leva på ett tag... :)
Den stora frågan är ju hur det gick för dig?!? Placering och tid tack:cool:,

Regn i Las Vegas? Det måste ju vara jätteexotiskt!

Det kändes lite konstigt måste jag erkänna men det var inte så farligt. Det var två morgnar efter varandra och det gick över fort och var inte så farligt ens när det höll på. Däremot var det molnigt hela dagarna och det hade jag inte tänkt mig.

Det kändes lite konstigt måste jag erkänna men det var inte så farligt. Det var två morgnar efter varandra och det gick över fort och var inte så farligt ens när det höll på. Däremot var det molnigt hela dagarna och det hade jag inte tänkt mig.

Då det var 42 grader varmt och inte ett moln på himlen senast jag var i Las Vegas hade jag gärna haft lite moln och även regn :)

Äntligen fredag igen! Löning dessuom, alltid lika trevligt. I helgen blir det sånna där roliga aktiviteter som tvätt och städ. Huga, jobbar hellre.

Toppen