Senaste nytt

Fredagstråden™

Tyckte att jag såg en businessclass.se tagg på kontoret vid lunchtid.
Var det någon här som var hos ett IT-bolag vid Sveavägen idag?
Vilket IT-bolag? Jag var ute och snurrade n del på stan..;-) Jag tar helg redan imorrn, efter en turbulent vecka med en snabbis till CPH för att snabbt säga upp en medarbetare och sedan till SVG för en avtalsdiskussion åker jag och familjen till Luxemburg imrron. Svågern bor där med sin familj så det blir champagne, gåslever och annat gott resten av veckan!

Vilket IT-bolag? Jag var ute och snurrade n del på stan..;-) Jag tar helg redan imorrn, efter en turbulent vecka med en snabbis till CPH för att snabbt säga upp en medarbetare och sedan till SVG för en avtalsdiskussion åker jag och familjen till Luxemburg imrron. Svågern bor där med sin familj så det blir champagne, gåslever och annat gott resten av veckan!

Up in the Air?

Nu är det ju tisdag, alltså verkligen inte fredag (men snart så!), men kände mig ändå manad att skriva eftersom jag varit mer eller mindre borta härifrån senaste veckorna. Galet mycket med jobb, tenta, omtenta och allt vad det innebär. Men framåt går ju tiden, det kan man då inte klaga på!

La lite tips idag innan jag åkte till Tottenham för att se på fotboll idag. (Igår)
Sitter nu på Heathrow och kollade kontot, vinst 24.000:- och chans på 17.000:- till om två favoriter vinner imorgon...bra start på helgen? JA!

Ännu bättre är att Club Europe väntar på vägen hem. :)

Denna fredag är jag på Hong Kong och har fått riktig internetanslutning till slut.
Många icke-kinesiska webbsidor kunde man inte kolla(det gick men sporadiskt) och i början trodde jag att BC.se har blivit så stor som Facebook och fick Great Firewall på sig. :p

Jag promenerar Sham Shui Po och kollar på olika mobiltelefonbutiker men det verkar som de inte har fått Nexus 7 än. :(

Ännu en pappaledig vecka har passerat och dottern har varit sjuk igen. Den senaste månaden har vi varit hemma från öppna förskolan tre veckor av fyra. Det är betydligt tråkigare och dagarna känns långa när vi båda egentligen vill vara ute på äventyr.

Nästa vecka åker jag till Spanien för AMG träff - blir ett skönt break från vardagen!

Njut av helgen damer och herrar!

Jag packar min väska och drar till ARN ikväll för en natt på Arlandia
Imorrn väntar Luftansa ner till GVA

som medveten resenär som åker low-economy krediterar jag mina poäng till mitt United MilagePlus-konto för att få ut max - även SAS-resorna till och från OSD

som bc-forumälskare har jag bokat mig på Hotel Rotary i GVA med Accor hostels platinumkort,
Ett kort som jag genom tips på siten lyckats uppgradera mig till utan att ha spendera en enda natt på Accors hotell innan, ett kort jag dessutom inte har i handen - bara hoppas det funkar då

Äntligen fredag, äntligen semester! Imorgon blir det BA till Boston, sena flyget med avgång 15:00 från ARN. Om tåget funkar blir det tid att sippa lite vin hos Menzies.

Avslutar på kontoret för idag. Ska jobba eftermiddag i morgon samt hela söndagen.
Däremellan ska det klaras av ett trevligt möte med middag ikväll samt imorgon vinprovning med portugisiska viner!
Så det kan nog bli en bra helg... :)
Nästa vecka jobbar jag bara onsdag och sedan vankas det ledigt som ska spenderas i Göteborg. Tyvärr kommer inte flickvännen med som planerat pga för mycket jobb, så det blev att avboka hennes bonusresa.

Toppen